الکاظمی: عراق نیازی به نیروهای جنگی آمریکا ندارد

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در آستانه ملاقات با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن، تصریح کرد که کشورش دیگر نیازی به نیروهای جنگی آمریکا برای مقابله با داعش ندارد.

به گزارش روز یکشنبه عاشورا نیوز به نقل از خبر گزاری ایرنا، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق این موضوع را در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد.

الکاظمی در عین حال خاطر نشان کرد تعیین یک چارچوب زمانی رسمی برای استقرار مجدد این نیروها بستگی به نتیجه مذاکرات با مقامات آمریکا در هفته جاری خواهد داشت.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، نخست وزیر عراق عنوان کرد که بغداد همچنان در دو بخش آموزش و گردآوری اطلاعات، از آمریکا درخواست همکاری دارد.
الکاظمی گفت: دیگر نیازی به هیچ نیروی  جنگی خارجی در خاک عراق نیست. نیروهای امنیتی و ارتش عراق توانایی دفاع از این کشور را بدون ائتلاف تحت امر آمریکا دارد.
این مقام ارشد عراق در ادامه تصریح کرد که هر گونه زمانبندی خروج نیروها براساس نیازهای نیروهای عراق خواهد بود که سال گذشته نشان دادند توانایی انجام ماموریت های مستقل ضدداعش را دارند.
الکاظمی افزود: جنگ علیه داعش و آمادگی نیروهای ما به یک جدول زمانی ویژه نیاز دارد و این به مذاکراتی بستگی دارد که ما در واشنگتن انجام خواهیم داد.
نخست وزیر عراق در ادامه گفت: آنچه ما ازحضور آمریکا در عراق می خواهیم، حمایت از نیروهای ما در بخش آموزش، افزایش بازدهی و توانمندی و همچنین همکاری های امنیتی است.
این اظهارات نخست‌وزیر عراق در آستانه دیدار وی با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن مطرح شده است. 
الکاظمی همچنین در این مصاحبه خاطر نشان کرد: ما در یک شرایط حساس قرار  داریم. لازم است اوضاع سیاسی را تا زمان رسیدن به انتخابات آرام کنیم.​

ارسال نظر