رونمایی از کتاب «دوست دارم قاری بشوم» در قزاقستان

کتاب «دوست دارم قاری بشوم» نوشته مالیکا آیتژان، اسلام‌شناس، امام مسجد بایکن و رئیس مرکز بالاپان قاری در قزاقستان رونمایی شد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا ، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بنابر گزارش ارسالی از رایزنی فرهنگی کشورمان در قزاقستان؛ مراسم رونمایی از کتاب مالیکا آیتژان، اسلام‌شناس، امام مسجد بایکن و رئیس مرکز بالاپان قاری با عنوان «دوست دارم قاری بشوم» در قزاقستان برگزار شد.

در این مراسم، نوربک اسماغانبت، معاون امور پژوهش‌های دینی اداره دینی مسلمانان قزاقستان، تله بی اسپان، مفتی اعظم شهر آلماتی، قایرات قورمانبایف، معاون دانشگاه مصری فرهنگ اسلامی نور مبارک،  ارسین امره، امام اعظم مسجد تله بی منطقه آلماتی، اساتید دانشگاه نور مبارک باورژان علی اولی و قورمان فاضی حضور داشتند.

امام اعظم شهر آلماتی در سخنرانی خود، گفت: قرآن مقدس، کلمه خداوند است. بی تردید، حفظ کامل  کلمه خداوند آرزوی هر مسلمان است. رسول خدا(ص) می فرمایند: یکی از بهترین  انسان‌ها کسی است که بتواند قرآن را حفظ نماید، دین خداوند را درک نماید، انسان‌ها را به نیکی فرا خواند، از شر و بدی دور نماید و با خویشان و اقوام خود روابط خوبی برقرار نماید.

وی ادامه داد: امروز در قزاقستان علاقه‌مندان به حفظ و قرائت قرآن روز به روز در حال افزایش است. این بسیار خوشحال کننده است. به یاد داشته باشیم که این هدف به پشتکار، صبر و شوق نیاز دارد. من باور دارم که این کتابی که مزیت‌های فراوانی دارد، برای بسیاری از خوانندگان به ویژه برای جامعه‌ای که قرآن حفظ می‌کنند مفید است.

بنابر اعلام این خبر، در کتاب «دوست دارم قاری بشوم» اندیشه و نظر 6 قاری آمده است که یکی از آنها «ارسین عمیره» رتبه پنجم مسابقات سراسری قرآن است.

این کتاب برای همه علاقه‌مندان به قرآن، به ویژه کسانی که می‌خواهند قرآن را بیاموزند و آن را به دیگران آموزش دهند، تهیه شده است. در این اثر ذکر شده، ویژگی‌های قرآن کریم از زمان نزول و روش‌های مختلف قرائت ارائه شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر