خیمه هنر برای هنرمندان کرمانی برپا می‌شود

رئیس حوزه هنری استان کرمان از برپایی خیمه هنر برای هنرمندان دیار کریمان در دهه دوم ماه محرم خبر داد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، مجتبی اسدی شامگاه شنبه در نشست خبری افزود: ایده برپایی خیمه هنر از سال گذشته به ذهن رسید و به این نتیجه رسیدیم برخلاف حسینیه یا هیات‌، خیمه امکان بر پایی در هر مکانی و زمانی را دارد.

وی تصریح کرد: خیمه هنر امام حسین(ع) در هر شهر،  روستا و خیابان هم می‌تواند برپا شود که مبتنی بر تجمع قلوبی‌ است که برای حضرت سیدالشهدا (ع) کار می‌کنند.

رئیس حوزه هنری استان کرمان تاکید کرد: در خیمه هنر تصدی‌گری نمی‌کنیم بلکه تسهیل‌گر و راه‌انداز آن هستیم، زیرا با این روش هنرمندان بیشتری گردهم می‌آیند و به خلق آثار می‌پردازند.

وی با بیان اینکه خیمه هنر فقط در ایام عزاداری برگزار نمی‌شود ادامه داد: در ایام عید و شادی هم شاهد راه‌اندازی خیمه هنر هستیم و در ایام عید غدیر نیز خیمه هنر برپا شد.

اسدی اظهار داشت: در طول برگزاری خیمه هنر، نشست‌های نقد و بررسی نیز برگزار می‌شود و تولیدات هنرمندان قابل استفاده در هیات‌های مذهبی است.

وی با اشاره به فراگیری ویروس کرونا گفت: تصمیم داتشیم برنامه خیمه هنر را در فضای عمومی و خیابان اجرا کنیم که به دلیل محدودیت های فعلی کرونا قابل اجرا نیست، اما ظرفیت فضای مجازی نیز برای این رویداد حتما استفاده می شود.

رئیس حوزه هنری استان کرمان با اشاره به عملکرد سال گذشته این نهاد بیان کرد: سال قبل باوجود همه محدودیت ها نشست ها و کارگاه های متعددی در حوزه های مختلف برگزار کردیم که ماحصل آن تولیدات ارزشمندی بوده است.

وی تصریج کرد: در حوزه ادبیات پایداری ۱۴ پروژه مشخص شد که چهار پروژه آن به مرحله اجرایی رسید و هشت نمایشنامه آماده چاپ شده است.

ارسال نظر