قالیباف: اگر تروریستی وجود داشته باشد رژیم صهیونیستی در راس آن است

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت روز خبرنگاران تاکید کرد: خبرنگاران رسالت مهمی در انعکاس واقعیت و شفافیت امور برعهده دارند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، محمد باقر قالیباف در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با حضور در جایگاه خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار بیان کرد: این روز را به همه خبرنگاران عزیز در سراسر کشور و مخصوصا خبرنگاران پارلمانی که بار مضاعفی را به دوش می‌کشند تبریک می‌گویم؛ همچنین یاد شهدای عزیز خبرنگار چه عزیزانی که در دوران دفاع مقدس آن روزها را ثبت می‌کردند و چه عزیزانی که امروز در راه روشن کردن حقایق و واقعیت‌ها و پایان دادن به شایعات جان خود را از دست دادند گرامی می‌دارم.

وی افزود: خبرنگاران رسالت مهمی را داشته و به دنبال انتشار حق و حقیقت و انعکاس آن در جامعه هستند. خبرنگاران در مسیر شفاف سازی حقایق گام بر می‌دارند اگر زحمات این قشر نبود طبیعتا شفافیت، انتقاد، اصلاح و حل مشکلات مردم نیز به وقوع نمی‌پیوست.

رییس مجلس در ادامه اظهار کرد: خبرنگاران حلقوم واقعی مردم در حل مشکلات هستند بنده به همه خبرنگاران خدا قوت می‌گویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص نقش خبرنگاران در انعکاس تعامل بین مجلس و دولت جدید بیان کرد: براساس قانون اساسی هر یک از قوا وظایف مشخصی را برعهده دارند و هر سه قوه باید به صورت مستقل وظایف خود را انجام دهند، ولی با توجه به مشکلات کشور برای پیشرفت جامعه و حل مشکلات مردم همدلی، همکاری، انسجام و سهم مشترک در اولویت‌ها و حتی بعضا روش‌های اجرایی و رویکردها بین هر سه قوه ضروری است. بار دولت نیز طبیعتا سنگین‌تر است و مجلس شورای اسلامی در مسیر حل مشکلات در عین عمل به وظایف نظارتی خود دولت را همکاری خواهد کرد. امروز همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات را کنار بزنیم. خبرنگاران نیز نقش موثری در این زمینه دارند و باید به این هم‌افزایی کمک کرده و در مسیر روشن کردن حقایق و واقعیت‌ها گام بردارند و در هر کجا که هر قوه‌ای خارج از این مسیر حرکت کرد متذکر شوند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص بیانیه هفت کشور اقتصادی در خصوص حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی بیان کرد: ما همیشه بیان کرده‌ایم که با هرگونه اقدام غیرقانونی و هر حرکت تروریستی مخالف هستیم ولی اکنون کسانی که خود داعش و تروریست را تربیت کرده و حتی از آن حمایت کرده‌اند چنین رویکردی را پیش می‌گیرند. هر روز در اخبار شاهد هستیم که در دریای سرخ و در مسیر حرکت کشتی‌ها در آنجا چه مشکلاتی ایجاد می‌شود. اگر تروریستی وجود داشته باشد رژیم صهیونیستی در راس آن است. ما همواره قانون و مقررات را دنبال می‌کنیم و همیشه به دنبال امنیت راه‌های بین‌المللی و انتقال انرژی هستیم. آنان که نگاه تروریستی دارند این مواضع را به خود می‌گیرند. در آتش سوزی اخیری که نیز اتفاق افتاد در ساعات اولیه دیدیم که چه حرف‌هایی زدند، اما بعد متوجه شدند که حادثه طبیعی بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر