آستان امامزاده صالح (ع)؛ میزبان شیرخوارگان حسینی

همایش شیرخوارگان حسینی، ظهر امروز با حضور محدود جمعیت و رعایت پروتکل های اجتماعی، در فضای باز آستان مقدس امامزاده صالح (ع) در تهران برگزار شد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، همایش شیرخوارگان حسینی، ظهر امروز جمعه همزمان با نخستین جمعه ماه محرم در سراسر کشور برگزار شد. این مراسم امسال به دلیل شرایط کرونایی و طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت مجازی و با حضور محدود جمعیت برقرار بود.

در تهران نیز مراسمی در آستان امامزاده صالح(ع) برگزار شد. آیت‌الله کاظم صدیقی، در بیاناتی از اهمیت شخصیت حضرت علی اصغر (ع)، کوچکترین فرزند امام حسین (ع) و نذر فرزند، سخن گفت و با اشاره به اینکه مادر حضرت مریم(س) نیز ایشان را نذر خدمت به خداوند کردند، اظهار داشت: نذر کردن فرزند تأثیر زیادی دارد و موجب برکت در زندگی و عمر فرزند می‌شود.

وی افزود: خون گلوی حضرت علی اصغر (ع) نیز همانند شمشیر حضرت عباس(ع) برنده بود و تأثیر عمیقی در واقعه عاشورا داشت.

در ادامه مراسم حمیدرضا برقعی به شعر خوانی پرداخت و پس از مرثیه خوانی برای شهادت حضرت علی اصغر(ع)، مادران حاضر در مراسم هم‌صدا با هم نذرنامه خواندند و فرزندانشان را نذر یاری فرزند فاطمه(س) کردند.

به گزارش ایرنا، همایش شیرخوارگان حسینی به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در اولین جمعه محرم مصادف با ۲۲ مرداد همزمان در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می شود.  این مراسم از شبکه های سیما و استانی به طور مستقیم پخش شد.

مجمع جهانی حضرت علی اصغر به عنوان یک هیئت مذهبی در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد که هدف آن تعظیم شعائر اسلامی با نقطه عطف حضرت علی اصغر (ع) است.

ارسال نظر