برای اختصاص ارز به واردات واکسن کرونا هیچ مشکلی وجود ندارد

رییس‌جمهوری گفت: برای اختصاص ارز به واردات واکسن کرونا هیچ مشکلی وجود ندارد و واردات واکسن، هم زمان با تولید واکسن داخلی سرعت گرفته و این جزو اولویت‌های دولت است که معاون اول رییس‌جمهوری با جدیت پیگیری می‌کند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، آیت‌الله سید «ابراهیم رییسی» صبح امروز (جمعه) در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، اهمیت مشارکت و همکاری همدلانه آحاد مردم در رعایت اصول بهداشتی به منظور کنترل ویروس کرونا را مورد تاکید قرار داد و افزود: یقین دارم اگر مردم به درستی در جریان خطرات وضعیت کنونی ویروس قرار گیرند، با رعایت همه‌جانبه دستورالعمل های بهداشتی و با اعمال کنترل‌ها و محدودیت‌های بیشتر، شرایط مناسبی در کنترل و غلبه بر این بیماری خواهیم داشتم و از مردم می خواهم در این مسیر دولت را یاری کنند.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق در زمینه کرونا و تلاش دشمنان برای فضاسازی‌های منفی در این خصوص اظهار داشت: سخنگوی ستاد ملی کرونا، کمیته اطلاع‌رسانی و صداوسیما باید روند اطلاع‌رسانی را مدیریت کنند تا مردم به صورت دقیق، شفاف و سریع و از طریق مراجع رسمی در جریان اخبار مربوطه قرار گیرند.

رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه صف‌هایی که در رابطه با واکسیناسیون و تهیه دارو شکل می‌گیرد، باید سریعا جمع شوند و با مدیریت مناسب شاهد این گونه صف‌ها نباشیم، تصریح کرد: دارو به اندازه کافی وجود دارد و روند واکسیناسیون نیز سرعت خواهد گرفت.

رییسی ادامه داد: برای اختصاص ارز به واردات واکسن کرونا هیچ مشکلی وجود ندارد و واردات واکسن، هم زمان با تولید واکسن داخلی سرعت گرفته است و این جزو اولویت‌های دولت است که معاون اول رییس‌جمهور با جدیت پیگیری می‌کند. امید است با وارداتی که انجام می‌شود در زمان کوتاهی شاهد واکسینه شدن درصد زیادی از مردم باشیم.

وی با تاکید بر اینکه کسب و کار مردم در کنار صیانت از سلامت و جان آنان اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم کسب و کار و اشتغال مردم دچار آسیب نشود و نحوه مدیریت این موضوع باید از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا برای آحاد مردم تببین شود.

 

ترددها در ۱۰ روز آینده به شکل محسوس کاهش یابد

رییس‌جمهوری پرهیز از ترددهای غیرضروری و نقش آن در جلوگیری از شیوع ویروس را مورد تاکید قرار داد و گفت: کاهش تردد از جمله مسائل محوری در روند کنترل ویروس است بنابراین ترددها باید در ۱۰ روز آینده به شکل محسوس کاهش یابد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت تمامی اصول بهداشتی در مراسم عزاداری و سوگواری ایام محرم بیان کرد: اعتقاد و باور قلبی داریم که این سوگواری‌ها می‌تواند تاثیر مثبتی در روح و روان جامعه و زندگی مردم داشته باشد، اما رعایت اصول بهداشتی در مراسم عزا و سوگواری‌ها امری ضروری است و حفظ و صیانت از جان مردم اولویت دارد.

در این جلسه، کمیته‌ بهداشت و درمان، قرارگاه عملیاتی و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا گزارشی از روند شیوع ویروس و اقدامات انجام شده برای مقابله با آن و آخرین جمع‌بندی و هماهنگی‌های انجام شده برای مقابله و کنترل جدی موج پنجم کرونا را ارائه کردند و کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز موظف شد، شرایط موجود را برای افکار عمومی تبیین و در این زمینه پیوست فرهنگی و رسانه‌ای را تنظیم کند.​

ارسال نظر