چالش امتناع‌کنندگان از دریافت واکسن کرونا در آمریکا

یک کارشناس امور حقوقی در آمریکا ضمن اشاره به چالش امتناع یکسری از شهروندان آمریکایی برای دریافت واکسن کرونا، خواستار این شد که این افراد خود و نه جامعه آمریکا بهای این تصمیم مرگبار را بپردازند.

به گزارش روز دوشنبه عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، "جان اف بنزاف" در مطلبی در تارنمای این شبکه آمریکایی نوشت: زمان آن رسیده که دیگر  اکثریت آمریکایی‌های واکسن زده را مجبور به تطبیق دادن خود با شرایط افرادی که از واکسن زدن امتناع می کنند، نکنیم.

افزایش شمار مبتلایان در آمریکا به دلیل گسترش گونه دلتا این مسئله را آشکار کرده است که افرادی که از واکسن زدن امتناع می کنند، خطر مرگباری برای خودشان و دیگران محسوب می شوند.

کارگران، دانشجویان، مسافران خطوط هوایی و دیگر افراد واکسن زده ای که در جامعه حاضر می شوند نباید این خطرات و هزینه های مالی را که افراد واکسن نزده بر دوش جامعه آمریکا می گذارند، تحمل کنند.

در این راستا باید تاکید شود افرادی که بیشتر در محافل و مکان های عمومی از جمله دانشکده ها، سالن های تئاتر، استادیوم های ورزشی حضور دارند از جمله کارمندان، دانشجویان و افراد دیگر باید واکسینه شوند.

امتناع بسیاری از آمریکایی‌ها از واکسن زدن هزینه های مالی را برای همه شهروندان این کشور تحمیل کرده است. لازم است اطمینان حاصل شود که خود افرادی که از زدن واکسن امتناع می کنند، این هزینه های مالی را پرداخت کنند نه همه افراد جامعه.

این شهروندان ممکن است بگویند که این حق را برای خود قائل هستند که از زدن واکسن امتناع کنند اما حق ندارند زندگی دیگران را در معرض خطر قرار دهند. دیگر افراد جامعه که واکسن زده اند نباید بهای تصمیم‌گیری‌های بد افراد واکسن نزده را بپردازند.

علیه افرادی که واکسن نمی زنند می توان تدابیر ویژه ای اتخاذ کرد. این افراد باید بیشتر از  افراد واکسن زده پول بیمه سلامت بپردازند.

یا نمونه دیگر اینکه اگر امتناع کنندگان از زدن واکسن بخواهند اتاقی در هتلی بگیرند و یا کشتی تفریحی اجاره کنند، باید بیشتر از افراد واکسن زده هزینه های مربوط به بهداشت و نظافت را بپردازند.​

ارسال نظر