نسبت به موفقیت طرح جهش تولید مسکن خوشبین هستم

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طرح جهش تولید مسکن، مصالح ساختمانی با قیمت تمام شده در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد، گفت: نسبت به موفقیت طرح جهش تولید مسکن خوشبین هستیم و این طرح حتما به موفقیت می‌رسد.

«اسماعیل حسین زهی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به تصویب و تایید طرح جهش تولید مسکن اظهار کرد: گفت: بر اساس این طرح دولت موظف شده تا سالانه یک میلیون واحد ساخته و در اختیار دهک‌های پایین قرار دهد.

به گفته نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس بر اساس این طرح همچنین زمین به صورت رایگان یا با قیمت منطقه‌ای داخل محدوده قانونی شهر یا در حریم شهرها در اختیار سازندگان قرار گیرد.دستگاه های اجرایی اگر زمین مازاد داشته باشند موظف هستند ظرف مدت سه ماه در اختیار دولت و راه و شهرسازی قرار دهند. در غیر این صورت سازمان ثبت اسناد بعد از سه ماه این زمین را در اختیار دولت قرار می‌دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمین‌های مورد نیاز اجرای این قانون در محدوده شهرهاست، اظهار کرد: با هماهنگی وزارتخانه‌های صمت، امور اقتصادی و دارایی و راه و شهرسازی در جهت تحقق اهداف این طرح گام برمی داریم و به دنبال این هستیم با کمک این وزارتخانه‌ها مصالح در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده شود و حتی هزینه آماده سازی زیربنایی و روبنایی هم ارزیابی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح قیمت تمام شده یک متر مربع ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است. وزارت صمت موظف است تا مصالح ساختمانی از قبیل سیمان و فولاد را با قیمت تمام شده در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد.

حسین زهی افزود: این طرح تبدیل با تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون شده است البته طرح ملی مسکن هم به قوت خود باقی است ضمن اینکه وزیر راه و شهرسازی هم باید به وعده های خود در کمیسیون عمل کند.

وی با بیان اینکه اعطای تسهیلات ۲۰ درصدی بانک‌ها امکان پذیر است، گفت: پیش از این بانک‌ها این تسهیلات را به نورچشمی‌ها یا بنگاه‌های اقتصادی کلان می‌دادند و مالیات خانه‌های خالی مصوب شده متعلق به بنگاه‌های اقتصادی بوده که از همین ۲۰ درصد استفاده می‌کردند. با این طرح ردیف اعتبار خاصی پیش بینی می‌شود و بانک‌ها موظف هستند به اعطای این تسهیلات هستند.

وی درباره تفاوت‌های قانون جهش تولید مسکن با طرح مسکن مهر گفت: طرح مسکن مهر خارج از شهرها اجرا می‌شد اما طرح جهش تولید در حریم قانونی شهرهاست و وزارت جهاد کشاورزی موظف می‌شود تا زمین‌ها را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: نسبت به موفقیت این طرح خوشبین هستیم و این طرح حتما به موفقیت می رسد.​

ارسال نظر