حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:

امام حسین (ع) کانون امنیت در عالم هستی هستند

امام حسین (ع) کانون امنیت در عالم هستی هستند

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از برکاتی که امام حسین (ع) با فضای نورانی حزن عاشورا در عالم ایجاد کرد آن بود که تا ابد بساط ابلیس را به مخاطره انداخت.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین میرباقری همزمان با دهه سوم ماه محرم در حسینیه آیت الله حق شناس (ره) به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: یکی از خصوصیاتی که در انسان‌ها است و احتیاج دارد این خصوصیت اصلاح شود خوشی‌ها و غصه‌های آدمی است.

وی افزود: یکی از مهمترین رسالت انبیای الهی و ائمه اطهار (ع) آن است که این حالات را اصلاح کنند از این رو همواره در این مسیر بسیار تلاش کردند. البته جبهه مقابل نیز که سردمداری آن با ابلیس است برای شادی و ناراحتی انسان‌ها تلاش می‌کند و تدبیر می‌اندیشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان‌ها در عالم دنیا با دو امام حق و باطل مواجه هستند، گفت: امام حق انسان را به نور و سعادت و امام باطل آدمی را به گمراهی و ظلمت دعوت و راهنمایی می‌کند؛ در روز قیامت همه انسان‌ها با امامان‌شان در صحنه محشر حاضر می‌شوند. همانگونه که امام هدایت تلاش می‌کند تا امت خود را در یک مسیر پیچیده و طولانی بسازد امام ظلمت نیز تلاش‌های فراوانی برای گمراه ساختن بشر انجام می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به اینکه عالم هستی دارای یک عالم غیب است، تصریح کرد: خداوند متعال هرگز مؤمنان را رها نمی‌کند و آنان را از ناپاکان جدا می‌سازد. خدای متعال حقایق غیب را به مؤمنان و پاکان نشان نمی‌دهد از این رو آنان تنها ظاهر امور را مشاهده می‌کنند اما با این وجود خداوند، پیامبرانی را مبعوث کرد و آنان را از عالم غیب مطلع ساخت تا از این طریق بتوانند رسالت خویش را در هدایت انسان‌ها انجام دهند.

وی افزود: پروردگار به همان میزان که به پیامبران مأموریت داده به همان مقدار آنان را از حقایق عالم غیب مطلع کرده است تا بتوانند مردم را هدایت کنند. انسان‌ها با پذیرش انبیای الهی می‌توانند به صلاح و رستگاری برسند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) کانون امنیت در عالم هستی است، گفت: ایشان کاملاً به عالم غیب اشراف داشتند از این رو کسانی که همگام با حضرت شدند به کمال رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به اینکه انسان بعد از مؤمن شدن باید اهل تقوا شود، تصریح کرد: مراد از تقوا بذل جان، مال و… در راه خداوند است. انسان اگر همگام با اهل بیت (ع) و پیامبر (ص) شود در مواجهه با سختی‌ها و خوشی‌ها از انجام عمل صالح غفلت نمی‌کند.

وی درباره جریان امامت باطل و جریان امامت حق عنوان کرد: جریان امامت باطل همانند جریان امامت حق برای خود امت سازی می‌کند. امت سازی بسیار دشوار است و مشکلات بسیاری در این مسیر وجود دارد تا جایی که گاهی باید عاشورایی رخ دهد تا بتوان جبهه باطل را از جبهه حق جدا کرد.

این کارشناس امور دینی بیان کرد: انسان مؤمن هرگز نگران آمد و شدها نیست چرا که می‌داند سختی و مشکلات تدبیر الهی است. کسی که با هر غصه و ناراحتی منقلب می‌شود و خود را می بازد نمی‌تواند در صحت و سلامت، مسیر حق را طی کند. اهل زهد اگر در مسیر الهی باشد می‌تواند اهل سبقت شود. انسان همواره باید بتواند حالات روحی خود را در آمد و شد روزگار کنترل کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری به فعالیت‌های مستمر جبهه باطل اشاره و ابراز کرد: امروز در غرب همه نوشیدنی‌ها آمیخته به خمر است، آنان این کارها را انجام می‌دهند تا بتوانند انسان‌ها را به مسیر باطل هدایت و در آنجا ثابت قدم گردانند. کسی که دل به دنیا می‌بندد و عالم غیب را باور ندارد با هر حادثه‌ای هیجانزده می‌شود.

وی افزود: انسان مؤمن می‌داند حتی اگر همه دنیا را به او دادند نباید از عالم آخرت غافل شود؛ همچنین همیشه مراقب است که خوشی های او را ابلیس مدیریت و طراحی نکند. شیطان تا لحظه مرگ آدمی را به باطل دعوت می‌کند.

این کارشناس امور دینی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از برکاتی که امام حسین (ع) با فضای نورانی حزن عاشورا در عالم ایجاد کرد آن بود که تا ابد بساط ابلیس را به مخاطره انداخت.

ارسال نظر