طالبان: سازمان ملل در نشست کابل برای ارسال کمک قول داد

سهیل شاهین، سخنگوی طالبان گفت، مقام‌های ارشد این گروه یکشنبه در کابل با معاون دبیرکل سازمان ملل در امور کمک‌های بشردوستانه ملاقات کردند و او وعده داد تا کمک به مردم افغانستان ادامه یابد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در شرایطی که افغانستان با بحران فاجعه بار انسانی ناشی از خشکسالی شدید و اقتصاد متلاشی روبروست، ملا عبدالغنی برادر، رئیس دفتر سیاسی طالبان و دیگر مقامات با مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی ملاقات کردند.

سهیل شاهین در پیامی توییتری نوشت: هیات سازمان ملل به ادامه کمک بشردوستانه به مردم افغانستان وعده داد و گفت او در نشست بعدی کشورهای اهداکننده خواستار کمک بیشتر به افغانستان می‌شود.

افغانستان یکی از فقیرترین کشورها در جهان است که به دنبال فروپاشی دولت تحت حمایت غرب و پیروزی طالبان در ماه گذشته، به یکباره با پایان میلیاردها دلار کمک خارجی مواجه شد.

سخنگوی طالبان گفت، هیات "امارت اسلامی افغانستان" با قدردانی از هیات سازمان ملل، به آنها درباره "همکاری و تامین امکانات مورد نیاز" اطمینان خاطر داد.  

انتظار می‌رود سازمان ملل در تاریخ ۱۳ سپتامبر برای یک کنفرانس کمک بین‌المللی در ژنو تشکیل جلسه دهد تا به جلوگیری از آنچه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل یک "فاجعه انسانی قریب‌الوقوع" خواند، کمک کند.

در همین حال محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان یکشنبه در پیامی توییتری از ملاقات مقامهای این گروه با مارتین گریفیث خبر داد.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل هم یکشنبه گفت، در جریان این نشست افغان‌ها "به تضمین امنیت کارکنان امدادی و دسترسی بشردوستانه به مردم نیازمند متعهد شدند و تضمین کردند که نیروهای امدادی، چه زن و چه مرد، آزادی تحرک داشته باشند."

استفان دوجاریک گفت، انتظار می‌رود نشست‌های بیشتری در خصوص مسائل بشردوستانه در روزهای آتی برگزار شود و مقام‌های افغان به همکاری با جامعه بشردوستانه برای تضمین اینکه این کمک به مردم سراسر افغانستان ارسال می‌شود، متعهد شدند.

انتهای پیام  

ارسال نظر