تعطیلی کارگاه‌های عتبات به‌خاطر زائران اربعین

جانشین رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از تعطیلی دو کارگاه بزرگ توسعه حرم‌ها در نجف و کربلا برای پذیرش زائران در اربعین خبر داد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا ، مجید نامجو گفت: کارگاه‌های دو طرح بزرگ توسعه حرم امام علی (ع) مزین به نام صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف و طرح توسعه حرم مطهر امام حسین مزین به نام صحن حضرت زینب (س) در کربلا، برای پذیرش زائران و موکب‌های اربعین به صورت موقت تعطیل شدند. این مکان‌ها برای رفاه زائران در حال مناسب‌سازی است.

او افزود: با هماهنگی صورت‌گرفته با تولیت دو حرم مطهر، کارگاه‌ها تا سه روز پس از اربعین به صورت موقت تعطیل شده و خادمان ستاد بازسازی عتبات با همکاری خادمان حرم‌ها مشغول آماده‌سازی و ایمن‌سازی سایت پروژه برای پذیرش، تردد و اسکان زائران هستند.

نامجو با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود در اربعین امسال بیش از ۱۰ هزار زائر در محل اجرای طرح توسعه حرم امام حسین (ع) یا همان صحن حضرت زینب (س) اسکان داده شوند، گفت: هم‌اکنون عوامل اجرایی ستاد بازسازی عتبات در حال احداث چندین چشمه سرویس بهداشتی موقت و ایجاد زیرساخت‌های خدماتی برای برپایی موکب‌ها در این محل هستند.

او افزود: طرح توسعه حرم مطهر امام علی (ع) مزین به نام صحن حضرت زهرا (س) که مراحل پایانی تکمیل را می‌گذراند نیز امسال میزبان زائران اربعین خواهد بود. این محل در اربعین‌های گذشته محل اسکان بیش از ۶۰هزار زائر بود.

جانشین رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اجرای طرح جاماندگان اربعین، از ثبت نام بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح «همقدم» تا این لحظه خبر داد و گفت: با توجه به این‌که امسال امکان حضور فراگیر علاقه‌مندان اهل بیت (ع) در پیاده‌روی عظیم اربعین وجود ندارد، خادمان ستاد بازسازی عتبات در نجف اشرف و کربلای معلی، طرح «همقدم» را با هدف انجام پیاده‌روی نیابتی اربعین حسینی اجرا می‌کنند.

او افزود: براساس این طرح، عوامل اجرایی پروژه‌های بازسازی و توسعه‌ای ستاد بازسازی عتبات حاضر در عراق به نیابت ثبت‌نام‌کنندگان، پس از زیارت حرم مولای متقیان در شهر نجف اشرف وارد مسیر پیاده‌روی شده و در انتهای مسیر نایب‌الزیاره ثبت‌نام‌کنندگان در حرم حضرت اباالفضل عباس (ع) و سید و سالار شهیدان در روز اربعین بوده و زیارت‌نامه مخصوص را قرائت خواهند کرد.

نامجو گفت: علاقه‌مندان می‌تواند برای ثبت‌نام به تارنمای ستاد بازسازی عتبات یا لینک https://atabat.org/fa/forms/52 مراجعه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر