۹۷ هزار دانش‌آموز در آزمون درس‌هایی از قرآن شرکت کردند

موسسه ترویج فرهنگ قرآنی اعلام کرد: بیش از ۹۷ هزار دانش آموز در بیست نهمین دوره مسابقه درس هایی از قرآن به صورت مجازی شرکت کردند.

به گزارش روز یکشنبه عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، آزمون بیست و نهمین دوره مسابقه هفتگی درس هایی از قرآن با هماهنگی و همکاری ادره کل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش همانند سال گذشته از طریق فضای مجازی و سامانه آزمون آنلاین موسسه در بین ۹۷ هزار دانش آموز منتخب دوره متوسطه و ششم ابتدایی برگزار شد.

از میان ۹۷ هزار شرکت کننده پنج هزار و ۱۰۰ نفر از دانش آموزان پایه ششم  ابتدایی و ۲۱ هزار نفر از دانش آموزان مقطع  متوسطه در آزمون نهایی مسابقه  شرکت کردند که هزار و ۷۰۰ نفر قبول شدند و با کمک خیرین قرآن یاور مبلغ ۸۰ هزار تومان به برگزیدگان به همراه لوح تقدییر حجت الاسالم محسن قرائتی و جمعا ۱۳۶ میلیون تومان به برگزیدگان اهدا خواهد شد. 

ثبت نام در این دوره از آبان ماه سال گذشته آغاز شد و مسابقه هفتگی تا اسفند ۹۹ ادامه داشته که در نهایت آزمون نهایی در تیر ماه امسال به صورت مجازی برگزار شد. 

دانش آموزان برای شرکت در سی امین آزمون می توانند از اول مهر از طریق شبکه شاد ثبت نام کنند و آزمون نهایی نیز اواخر دی یا اوایل بهمن به صورت مجازی برگزار خواهد شد. 

برنامه درس‌هایی از قرآن با بیانات استاد تفسیر و معلم قرآن حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی بیش از سه دهه است از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود. در گذشته فقط دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه در این مسابقه شرکت می‌کردند و از سال گذشته این مسابقه به طور آزمایشی در دوره ابتدایی هم اجرا شد که فقط دانش‌آموزان پایه ششم مجاز به شرکت در مسابقه شدند.

حدود ۴۰ هزار نفر در سراسر کشور اعم از همکاران معاونت پرورشی، مدیران مدارس و مربیان در این آزمون با موسسه ترویج فرهنگ قرآنی در اجرای مسابقات درس‌هایی از قرآن همکاری می‌کنند.

آشنایی با مفاهیم قرآن، ایجاد انس با روحانیت معزز، ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی قرآنی در میان جوانان و نوجوانان از اهداف برگزاری مسابقات درس‌هایی از قرآن‌ است.​

ارسال نظر