آغاز پویش «زیارت نیابتی» با راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی «حبیب»

پویش «زیارت نیابتی» به همت معاونت فضای مجازی با راه‌اندازی «تلویزیون اینترنتی حبیب» عملیاتی شد. برای هم‌راهی و استفاده از تولیدات مردمی در پویش زیارت نیابتی، وب‌سایتی با قابلیت بارگذاری محتوا توسط کاربران فراهم شده است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، در دوران شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های سفر به عراق و پیاده‌روی اربعین، معاونت فضای مجازی بهره‌برداری مخاطبان از محتوای مجازی را با راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی حبیب با امکان بارگذاری محتوا توسط کاربران فراهم‌آورده است. در کنار این امکان، زیارت نیابتی محور اصلی فعالیت‌های اربعینی معاونت است که مخاطبان می‌توانند از راه‌دور سلام و ارادتی به محضر حضرت اباعبدالله(ع) داشته باشند.

در شرایط شیوع بیماری کرونا و با توجه به محدودیت ها و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی امسال، گرچه به‌لطف سرعت گرفتن واکسیناسیون امکان حضور ۶۰ هزار نفری در مراسم پیاده‌روی فراهم شد اما دل‌های میلیون‌ها مشتاق در فراق این هم‌راهی، هم‌چنان سوزان و گرفته است. از این رو معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما با راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی حبیب در قالب پویش «زیارت نیابتی» گامی‌کوچک در رفع دل‌تنگی عاشقان حسین (ع) برداشت.

برای هم‌راهی و استفاده از تولیدات مردمی در پویش زیارت نیابتی، وب‌سایت HabibTv.ir با قابلیت بارگذاری محتوا توسط کاربران (UGC) فراهم شده است. مشتاقان زیارت، به این وب‌سایت مراجعه و مشخصات خودشان را ثبت می‌کنند و در فرآیندی موازی، این تقاضا به زائران عراقی و ایرانیانی که امکان حضور در پیاده‌روی دارند، منتقل شده و درخواست پذیرفته و به نیابت از ایشان زیارت انجام می‌گیرد. عملیات درخواست زیارت و انجام زیارت نیابتی در دو زیرسامانه به‌نام‌های «زائر» و «نائب» طراحی و پیاده‌سازی شده است.

در این زمینه برای تولید محتوای مناسب اربعین و باکیفیت در فضای مجازی، معاونت فضای مجازی، تعدادی از فعالان شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را به این سفر اعزام کرد. این افراد علاوه بر انجام زیارت نیابتی، محتوای دیجتالی اعم از گزارش‌های تصویری و مکتوب را در قالب‌های متنوع، تولید و در صفحات شخصی‌شان در شبکه‌های اجتماعی و همچنین رسانه‌های رسمی توزیع و منتشر می‌کنند. محتوای اختصاصی تولیدی تیم‌های اعزامی‌به پیاده‌روی در وب‌سایت حبیب‌تی‌وی، تجمیع و قابل مشاهده بوده و کاربران عادی نیز می‌توانند به راحتی در این وب‌سایت، محتواهای اربعینی خود را با مخاطبان، به اشتراک بگذارند.

راه‌اندازی «تلویزیون اینترنتی حبیب» در تلوبیون و شبکه سپهر (قابل دسترس در ستاپ‌باکس‌ تلویزیون‌های خانگی) از دیگر اقدامات معاونت فضای مجازی بوده که با ارتباط‌های زنده با شهر کربلا، نجف و مسیر پیاده‌روی و همچنین پخش محتواهای اختصاصی، گامی دیگر در افزایش ضریب نفود مصرف رسانه‌ای اربعین و بهره‌مندی عموم مردم از توفیقات و برکات زیارت حضرت اباعبدالله حسین (ع) است.

کاربران رسانه‌های اجتماعی می‌توانند با هشتک #بهتوازدورسلام و #زیارت_نیابتی به غنای محتوای اربعینی، کمک کرده و در این پویش شرکت کنند.

ارسال نظر