الکاظمی خطاب به عراقی‌ها: برای آینده خود و فرزندانتان بشتابید

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق روز یکشنبه بار دیگر از شهروندان کشورش خواست در انتخابات زودهنگام پارلمانی ماه آینده شرکت کنند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا،  این فراخوان دو هفته قبل از رای گیری که قرار است ۱۰ اکتبر آتی برگزار شود، صادر شد.

الکاظمی در توئیتی خطاب به عراقی‌ها نوشت: "من از شما دعوت می‌کنم برای  اخذ کارت رای الکترونیکی برای آینده خود و آینده فرزندانتان بشتابید."

وی افزود: آرای شما امانتی است که هدر نمی‌شود. هرکس به دنبال اصلاح و تغییرات بهتر است باید برای مشارکت گسترده در انتخابات تلاش کند.

الکاظمی در پایان توییت خود نوشت: "صداهای شما سازنده آینده عراق است."

کارت مذکور مجهز به یک تراشه الکترونیکی است که حاوی اطلاعات شخص رای دهنده است و رای دهنده حق ندارد رأی خود را جز از طریق آن بدهد.

دور پارلمان فعلی عراق قرار بود سال ۲۰۲۲ به پایان برسد اما احزاب سیاسی پس از برکناری دولت قبلی به رهبری عادل عبدالمهدی در اواخر سال ۲۰۱۹ تصمیم به برگزاری انتخابات زودهنگام گرفتند.

در ماه مه ۲۰۲۰ به دولت جدید به ریاست الکاظمی اعتماد داده شد تا مرحله انتقالی را که منجر به انتخابات زودهنگام می شود ، مدیریت کند.

بر اساس ارقام کمیسیون انتخابات در ۳۱ ژوئیه، ۳،۲۴۹ نامزد از ۲۱ ائتلاف و ۱۰۹ حزب و همچنین افراد مستقل در انتخابات بر سر ۳۲۹ کرسی پارلمان عراق رقابت می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر