افزایش تنش‌های پسابرگزیت: فرانسه به دو قایق انگلیسی اخطار داد

دولت فرانسه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که این کشور اخطارهای شفاهی به دو قایق انگلیسی که مشغول ماهیگیری در آب های شهر بندری «لو آور» فرانسه بودند، داده است. این اخطار همزمان با افزایش تنش ها بین این دو کشور همسایه اروپایی برای دوران پسابرگزیت داده شده است.

به گزارش امروز (پنجشنبه) عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: وزارت دریانوردی فرانسه گفته که شبانه دو اخطار به دو قایق انگلیسی داده که یکی از آنها به سمت بندر فرانسوی تغییر مسیر داده بود.

این وزارتخانه افزود: ملوان این قایق با خطر اقدام قانونی و توقیف صید خود مواجه شده است.

فرانسه می گوید که ماهیگیران این کشور نیمی از مجوزهای مورد نیاز برای ماهیگیری در آب های انگلیس را ندارند و این کشور می گوید بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به آنها بدهکار است.

فرانسه روز چهارشنبه فهرستی از تحریم ها (علیه انگلیس) را که احتمالا از ۲ نوامبر (۱۱ آبان) اجرایی خواهند شد، اعمال خواهد کرد، مگر این که پیشرفت کافی در زمینه اختلافات با انگلیس بر سر مساله ماهیگیری ایجاد شود.

پاریس اعلام کرده که دور دوم تحریم هایی را بررسی می کند که بر تامین نیرو برای کشور همسایه این کشور (انگلیس) تاثیر خواهد داشت.

وزارت دریانوردی و امور اروپای فرانسه در بیانیه مشترکی اعلام کردند: فرانسه می تواند بازرسی های مرزی کالاهای انگلیسی را تشدید کند و مانع از دسترسی قایق های انگلیسی به بنادر مورد نظر شود و مقررات بازرسی برای کامیون هایی را که بین دو کشور تردد می کنند، تشدید کند.

"دیوید فراست" وزیر امور کابینه انگلیس تهدیدهای فرانسه برای جلوگیری از دسترسی قایق های انگلیسی به بنادر فرانسه را «بسیار ناامید کننده» توصیف کرده است.

خبرگزاری فرانس ۲۴ پیشتر گزارش داده بود بازرسی های گمرکی فرانسه می تواند به طور جدی تجارت بین دو کشور را کاهش دهد. ماهگیران انگلیسی به شدت به بنادر فرانسه وابسته هستند و بیشترین صید را در آبهای این منطقه انجام می دهند.

ارسال نظر