هند و آمریکا خواستار جلوگیری از اقدامات تروریستی ازخاک افغانستان شدند

آمریکا و هند بر اساس قطعنامه ۲۵۹۳ شورای امنیت سازمان ملل متحد از طالبان خواستند تا این گروه اطمینان حاصل کند که خاک افغانستان هرگز برای تهدید یا حمله به کشوری، پناه دادن یا آموزش تروریست‌ها، برنامه ریزی یا تأمین مالی حملات تروریستی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

به گزارش روز جمعه عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، هجدهمین نشست گروه کاری مشترک آمریکا و هند برای مقابله با تروریسم با حضور مقامات ارشد دو کشور به مدت ۲ روز در واشنگتن برگزار شد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این نشست متعهد شدند که به رایزنی های نزدیک در مورد تحولات افغانستان و تهدیدات تروریستی احتمالی ناشی از آن ادامه دهند و در مورد مقابله با شبکه های تروریستی مواد مخدر و شبکه های فراملی قاچاق غیرقانونی سلاح تبادل نظر کردند.

با سقوط دولت اشرف غنی در کابل و به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، در ۲ ماه گذشته چندین عملیات تروریستی در این کشور توسط گروه داعش انجام شده که منجر به کشته و زخمی شدن عده‌ای از شهروندان افغان شده است.

دولت موقت طالبان به جامعه جهانی تعهد داده است تا از شکل گیری گروه‌های تروریستی و تبدیل خاک این کشور به کانون این گروه‌ها جلوگیری کند.

دو طرف همچنین در این نشست بر مبارزه با تروریسم تاکید کرده و متعهد شدند که همکاری در زمینه اجرای قانون، به اشتراک گذاری اطلاعات، تبادل بهترین شیوه‌ها و افزایش همگرایی راهبردی در زمینه مقابله با تروریسم را گسترش دهند.​

ارسال نظر