باید مذاکرات برجامی را ادامه دهیم

یک کارشناس مسائل اروپا ابراز امیدواری کرد که مذاکرات و گفت‌وگوهای احیای برجام آغاز شده و ادامه یابد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا ،علی بیگدلی با اشاره به دیدار معاون سیاسی وزیر خارجه با هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام و اینکه آیا مذاکرات وین آغاز خواهد شد یا خیر، گفت: پیش از این شش جلسه در وین برگزار شد و طرفین به نتایج نسبی رسیده بودند. مرحله هفتم این جلسات به تاخیر  افتاد آن هم به دلایل مختلف که از جانب ما بود .

وی تصریح کرد: بنابراین به این نتیجه رسیده بودند که گفت و گوها باید متوقف شود در حالیکه یک سری اختلاف در داخل جامعه خودمان وجود داشت که بتوانند سطح غنی سازی را افزایش دهند.

این کارشناس مسائل اروپا همچنین بیان کرد: در هر حال با مسائلی که چند روز گذشته اتفاق افتاد و با سفرهای تنگاتنگی که صورت گرفت، ایران  به سمت مذاکره برگشت البته ما هم هفته پیش اعلام کردیم که حاضریم در بروکسل برای پیشبرد مذاکره صحبت کنیم.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد : جلسه معاون وزیر خارجه در بروکسل صرف نظر از ۶ جلسه ای  بود که قبلا برگزار شده بود.
بیگدلی افزود : نقطه نظراتی که ارائه شده به طور متقابل، این قابلیت را دارد که جلسه هفتم را ادامه دهیم گرچه آمریکا و اروپا حاضر نیستند فارغ از وین نشست دیگری برگزار شود اما این که ایران حاضر شده برای انجام مذاکره، امیدواریم که مذاکرات ادامه پیدا کند.
این کارشناس مسائل اروپا  معتقد است: در شرایطی که همه راه ها مسدود شده راهی جز این نداریم که بخواهیم مذاکرات وین را ادامه ندهیم.
وی تصریح کرد : اگر مساله برجام را حل نکنیم، مساله آژانس هم اضافه می شود و تاخیر کردن در این امر سیاست بی معنی است. باید گفت‌وگوها را ادامه دهیم.
انتهای پیام

ارسال نظر