بانوان قمی پیشتاز عرض دلدادگی به آستان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات قم گفت: تا به امروز بیش از ده کیلو طلا توسط مردم و به خصوص بانوان دین مدار قم به ستاد اهدا شده است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا  ،حجت الاسلام احمدی عنوان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال ۱۳۸۳ تشکیل شده و در اکثر پروژه ‌های عراق توسط مردم عزیز قم فعالیت داشته است.
وی افزود: یکی از کارهایی که توسط هیات امنای ضریح امام حسین (ع) با کمک ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم انجام شد، ساخت ضریح امام حسین (ع) بوده که تاکنون بیش از ده کیلو طلا توسط مردم و به خصوص خانم‌های متدینه قم به ستاد اهدا شده است.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: در سال گذشته مبلغی حدود پانزده میلیارد ریال و حدود نیم کیلو طلا توسط مردم قم دریافت شده و با توجه به مشکلات موجود در شش ماهه اول سال جاری مبلغی نزدیک به دو میلیارد تومان و نیم کیلو طلا جمع آوری شده است.
وی ادامه داد: در راستای توسعه حرم امام حسین (ع) با مساحت ۱۵۴ هزار و ۴۰۰ متر و صحن حرم حضرت زینب (س) با مساحت ۴۶ هزار متر زمین، کارهای خوب و مثبتی در دست اقدام است.
احمدی توضیح داد: در نجف اشرف نیز حدود ۲۱۸ هزار متر صحن فاطمة الزهرا (س) ساخته شده که حدود ۹۶ درصد کار ساخت و ساز تکمیل شده و همچنین اقدامات گسترده دیگری از جمله طلا شدن گنبدهای حرم امام جواد (ع) و امام موسی بن جعفر (ع) صورت گرفته است، سنگ فرش‌های کل حرم نیز تعویض شده است.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: صحن حرم امام محمد باقر (ع) با مساحت شش هزار متر در سامرا دست ساخت است و کل حرم بعد از تخریب مجددا مرمت شد، همچنین کل گنبد طلا و همه ایوان‌ها و گلدسته‌ها تعمیر شد.
وی افزود: سرداب غیبت امام زمان (عج) به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر توسعه پیدا کرد و روی آن ۲ هزار و ۵۰۰ متر شبستان ساخته شد.
احمدی در پایان خاطر نشان کرد: در طول تمام مراحل ساخت و سازها و توسعه‌ها مردم عزیز مشارکت داشته‌اند و امید است این کمک‌ها ادامه دار باشد، در همین راستا هم استانی‌های محترم می‌توانند برای از طریق شماره کارت‌های موجود نذورات خود را ارسال کنند.
ویژه نجف اشرف: ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۱۱۵۴۷۹
ویژه کربلا معلی: ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۱۱۵۳۵۴
ویژه سامرا: ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۱۱۵۳۶۲
ویژه کاظمین: ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۱۱۵۳۷۰

همچنین علاقه مندان می‌توانند جهت جویا شدن از چگونگی پرداخت نذورات و پرسیدن سوالات خود با ستاد بازسازی عتبات عالیات با شماره تلفن ۳۲۶۱۵۲۶۰ تماس بگیرند.
انتهای پیام

ارسال نظر