پخش آیات قرآن در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت که سال گذشته به‌خاطر بحران کرونا در سطحی محدود برگزار شد و برای اولین‌بار، آیاتی از قرآن کریم در سالن نمایشگاه طنین انداز شد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری خبرگزاری مهر ، نمایشگاه کتاب فرانکفورت در حالی امسال با حضور هزاران علاقمند به ادبیات برگزار شد که برای اولین‌بار، آیاتی از قرآن کریم در سالن نمایشگاه طنین‌انداز شد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت که سال گذشته به‌خاطر بحران کرونا در سطحی محدود برگزار شد، امسال درهایش را به روی هزاران نفر از علاقمندان به ادبیات باز کرد. البته در سال جاری، به دلیل ادامه بحران کرونا، تنها ۱۷۰۰ غرفه در نمایشگاه فرانکفورت دایر بود. این در حالی است که در سال ۲۰۱۹، ۷۵۰۰ غرفه در نمایشگاه وجود داشت. با این وجود، تفاوت اصلی نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته، پخش آیات قرآنی در سالن نمایشگاه بود.

این کار به ابتکار عبدالاحمد رشید، اسلام‌شناس و یکی از مجریان میزگردهای نمایشگاه فرانکفورت انجام شد. او از بنیامین ادریس، امام جماعت مسجد پنزبرگ خواست تا در ابتدای میزگرد گروه انتشاراتی پنگوئن رندوم هاوس و روزنامه اشترن، ۱۲ آیه نخست سوره رحمن را تلاوت کند. پخش این آیات از بلندگو نمایشگاه باعث تعجب بسیاری از شرکت‌کنندگان شد. در ادامه این میزگرد، امام جمعه مسجد پنزبرگ عمل به قرآن را راه نجات بشر عنوان کرد و گفت: «قرآن کتاب مقدس مسلمانان است و در هر سوره آن به رحمت خداوند اشاره شده است. خداوند در قرآن، انسان‌ها را به مدارا، صلح و پرهیز از خشونت دعوت می‌کند. از این‌رو، قرآن نباید برای اهداف سیاسی مورد سو استفاده قرار گیرد و از آن تفسیر نادرست شود.»
او احترام و محبت به دیگران را از مفاهیم اصلی قرآن عنوان کرد.
ادریس همچنین درباره پخش اذان از مسجد کلن نیز گفت: «در کشوری دموکراتیک مانند آلمان، آزادی مذهبی از ارزش بالایی برخوردار است. از این‌رو، مسلمانان باید اجازه یابند تا صدای اذان را از مساجد بشنوند.»

ارسال نظر