آیت‌الله العظمی نوری همدانی در پیامی به نهمین همایش کریمه اهل بیت(ع)؛

حضرت معصومه(س) بانویی ولایت‌پذیر و محدث بود/روایات نقل شده از آن حضرت چراغ هدایت است

حضرت معصومه(س) بانویی ولایت‌پذیر و محدث بود/روایات نقل شده از آن حضرت چراغ هدایت است

آیت‌الله العظمی نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید در پیامی به به نهمین همایش کریمه اهل بیت(س) اظهار کرد: حضرت معصومه(س) بانویی ولایت‌پذیر و محدث بود که روایات نقل شده از آن حضرت چراغ هدایت است.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، نهمین همایش «کریمه اهل بیت» ۲۵ آبان به میزبانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان برگزار شد.

در این همایش پیام آیت الله العظمی «حسین نوری همدانی»قرائت شد. متن پیام به شرح ذیل است:

بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرّحِیمِ

الحمد لله رب العالمین و الصلاة و السلام علی أشرف الأنبیاء و المرسلین محمّد و آله الطیبین الطاهرین و اللعنة الدائمه علی أعدائهم اجمعین من الآن الی قیام یوم الدین

باسلام وتحیت به آن مجمع محترم و تسلیت شهادت بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها

آنچه مسلم است درتبین شخصیت حضرت معصومه (سلام الله علیها) هیچ بیان و قلمی نمی‌تواند ازعهده آن برآید. بانوی که بشارت ولادتش قبل به دنیا آمدن وشهرمحل دفنش عش آل محمد(ص) ذکرشد و نتیجه زیارتش وجوب بهشت بیان گردید.

بانوی که حضرت رضا (علیهم السلام) و امام جواد(علیهم السلام) فرمودند: اگرکسی قبر فاطمه معصومه را در قم زیارت کند بهشت براو واجب می شود.

به راستی این چه مقامی است که فرمود: «عارفأ بحقها »، بی شک بیان حضرت به مقام ولایت است که می خواهد اهمیت ولایت پذیری آن بانو را بیان بدارد.

یکی از امتیازات حضرت معصومه محدثه بودن است که در کتب روائی ما احادیثی ازآن حضرت ذکرگردید که چراغ هدایت می باشد. و در تجلیل از کریمه اهلبیت، این بس که زیارت نامه او ازامام معصوم صادرگردید و نقل است وقتی سعد اشعری به محضرحضرت رضا علیه السلام رسید حضرت فرمود: سعد پاره تن ما در قم دفن است سعد عرض کرد: آیا حضرت معصومه را می‌فرمایید. حضرت فرمود: بله، هروقت به زیارتش نائل شدی با این وضع او را زیارت کن و این زیارتنامه موجود را انشاء فرمودند و آن وقت اهمیت حضرت معصومه مضاعف شد که حضرت فرمودند: «یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه» یعنی مقام شفاعت نیز به این بانو تعلق دارد.

اینجانب لازم می دانم ازهمه عزیزان حاضردر جلسه خصوصا نماینده محترم ولی فقیه دراستان هرمزگان که همت خاص درترویج معارف اهل‌بیت‌(علیهم السلام) دارد تشکرکنم و انشاءالله همگی مورد عنایت حضرت قرار بگیریم.

 

 

ارسال نظر