آیت الله مجتهدشبستری از هیچ تلاشی برای خدمت به انقلاب و نظام دریغ نکرد

مسوولان و شخصیت‌های لشکری و کشوری و نهادهای مختلف در پی درگذشت آیت الله محسن مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیام‌هایی با اشاره به خدمات ارزنده این عالم ربانی، درگذشت وی را تسلیت گفتند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، مقامات لشکری و کشوری، نهادها و مسوولان در پیام های جداگانه ای در گذشت آیت‌الله «محسن مجتهد شبستری» نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند. آیت الله مجتهد شبستری روز چهارشنبه ۲۶ آبان، بر اثر سکته قلبی در ۸۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.

آیت الله شبستری از هیچ تلاشی برای خدمت به نظام دریغ نکرد

محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهوری در پیامی درگذشت عالم مجاهد و یار وفادار امامین انقلاب آیت الله مجتهد شبستری را به محضر مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، مردم آذربایجان شرقی و شاگردان و خانواده وی تسلیت گفت و تصریح کرد: آن عالم خستگی ناپذیر، عمری را در مسیر نشر معارف حیاتبخش اسلام سپری کرد و در عرصه های گوناگون خدمت به نظام اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نورزید.

آثار علمی آیت الله شبستری ماندگار خواهد بود

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پیامی درگذشت عالم مجاهد و خطیب روشن ضمیر آیت الله مجتهد شبستری؛ را تسلیت گفت و نوشت: «خطابه‌های روشنگرانه و بیانات دلنشین، ارتباطات موسع با جوانان، خدمات و آثار علمی این روحانی محبوب و عالم فرزانه در طول عمر بابرکت ایشان، برای انقلاب اسلامی، حوزه‌های علمیه و اصحاب تعلیم و تربیت ماندگار است.»

 آیت الله مجتهد شبستری چراغ راه مردم بصیر بود

علی سعیدی رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در پیامی ضایعه فقدان آیت الله مجتهد شبستری را تسلیت گفت و نوشت: ارتحال ملکوتی عالم ربانی ، مفسروفقیه با بصیرت، عالم وارسته آیت الله محسن مجتهد شبستری (اعلی الله مقامه )که در طول عمر بابرکت خود علاوه بر تربیت شاگردان فاضل، در سنگر نمایندگی مردم شریف آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، ونمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه تبریز، در جامعه روحانیت مبارز نیز چراغ راه مردم بصیر بوده و آثار علمی و عملی و تالیفات گرانبهایی از خود به یادگار گذاشت موجب تأسف وتأثرشدید گردید.

آیت الله مجتهد شبستری و از پیشگامان نهضت امام خمینی بود

احمد وحیدی وزیر کشور با صدور پیامی ضمن ابزار تاسف و تسلیت درگذشت آیت‌الله مجتهد شبستری تصریح کرد: این روحانی جلیل القدر در طول عمر با برکت خویش از هیچ تلاشی برای ترویج و نشر علوم اسلامی و شعائر دینی و مذهبی دریغ نکرد و از پیشگامان نهضت امام خمینی بود که خدمات ماندگاری را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بر جای گذاشت.

آیت الله مجتهد شبستری حیاتی مجدانه و دلسوزانه داشت

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی، رحلت عالم ربانی، روحانی بزرگوار و انسانی آزاده، آیت الله محسن مجتهد شبستری را که همواره در طول عمر پر برکت خود، مجدانه و دلسوزانه حضور داشت و منشا اثرات و خدمات فراوان بود به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران،جامعه روحانیت و بیت معزز ایشان تسلیت گفت.

حیاتی پر خیر و برکت از آیت الله مجتهدی به یادگار ماند

محمد اسلامی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پیامی درگذشت آیت‌الله مجتهد شبستری را تسلیت گفت و افزود: خدمات ارزنده این روحانی مجاهد در مسئولیت‌های مهمی چون عضویت در شورای مرکزی جامعه روحانیت،‌ عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین حراست از سنگر عبادی و سیاسی نماز جمعه، حیاتی پر خیر و برکت از ایشان در صفحه روزگار به یادگار نهاده است.

آیت الله مجتهد شبستری منشا برکات فراوان برای نظام بود

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در پیامی درگذشت آیت الله محسن مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت. در بخشی از پیام رییس سازمان اوقاف آمده است: این فقیه شیعه و مبلغ بزرگ در عرصه علمی با تالیفات مهمی که داشتند و در عرصه تبلیغی و سیاسی چه در قبل از انقلاب اسلامی در مبارزه با رژیم ستمشاهی چه در بعد از آن در قالب مسئولیت های مختلفی همچون نمایندگی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی ، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین در کسوت امام جمعه تبریز همواره منشا آثار و برکات فراوانی برای نظام جمهوری اسلامی بود.

آیت الله مجتهد شبستری از پیشتازان شکل گیری نهضت امام خمینی (ره) بود

در پی درگذشت آیت الله مجتهد شبستری، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پیام تسلیتی اعلام کرد: این عالم جلیل القدر و روحانی مجاهد که از پیشگامان و پیشتازان شکل گیری نهضت حضرت امام خمینی «ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود، با حضور موثر در سنگرهای مختلف خدمتگذاری به ویژه در سنگر عبادی - سیاسی نماز جمعه، نمایندگی مقام معظم رهبری در خطه دلیران آذربایجان و چندین دوره نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز تالیف و نشر کتاب های ارزشمند و ترویج فرهنگ و معارف دینی، عمر شریف خود را در مسیر تبیین ارزش های اسلامی و خدمت به مردم و انقلاب سپری کرد و آثار ارزشمند و شاگردان برجسته ای را از خود به یادگار گذاشت و همواره منشاء برکاتی بزرگ بود که در خاطره ها و یادها باقی خواهد ماند.

آیت الله مجتهد شبستری عمر خود را درراه پشتیبانی از ولایت فقیه صرف کرد

محمد حسن اختری رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پیامی درگذشت آیت الله مجتهد شبستری را تسلیت گفت.

در متن پیام وی آمده است: آن عالم مجاهد و عامل فی سبیل الله عمر پر برکت و معنویت خود را در راه نشر معارف اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام و دفاع از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی ایران و حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه و خدمت به مردم شریف ایران مصروف نمود.

ادامه دارد

ارسال نظر