شبهه انتصابات فامیلی خط تخریب علیه دولت سیزدهم است

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شبهه «انتصابات فامیلی» خط تخریب منتقدان علیه دولت سیزدهم ارزیابی کرد و گفت: طرح موضوع انتصابات فامیلی و دامن زدن به آن خط تخریبی علیه دولت است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،«حسین بامیری»، مهار کرونا و مدیریت اقتصاد نابسامان را دو موفقیت بزرگ دولت در صدروزه نخست فعالیت عنوان کرد و گفت: اولویت نخست دولت سیزدهم تسریع روند واردات واکسن کرونا بوده است که در نتیجه آن روزانه میلیون‌ها دُز واکسن وارد کشور شد و روند واکسیناسیون شتاب بیشتری گرفت و آمار مرگ و میر در کشور به شدت کاهش یافت.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه اقدام جهادی و ضربتی دولت در این زمینه قابل تحسین است، اظهار کرد: دولت گذشته مدعی بود با توجه به شرایط تحریم، کشورها برای فروش واکسن با ایران همکاری نمی‌کنند، اما در دولت سیزدهم خلاف این گفته ثابت شد و با توجه به محدودیت‌هایی که به ادعای مسوولان وقت وجود داشت، زودتر از موعد مقرر توانستیم بحران کرونا را در کشور مدیریت کنیم.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم برای مدیریت اقتصاد نابسامان کشور گفت: برخی از کارخانه‌های تعطیل شده در کشور در جریان سفرهای استانی رییس جمهور به چرخه تولید برگشتند.

بامیری اضافه کرد: شاهد بودیم که رییس‌جمهوری در جریان سفر استانی به زنجان، به بازدید کارخانه‌ای رفت که در دوران ریاست بر قوه قضاییه هم از آن بازدید کرده بود، کارخانه روغن نباتی جهان که به دلیل واگذاری به بخش خصوصی، سال‌ها از رونق افتاده بود با تمهیدات صورت گرفته به چرخه تولید برگشته است.

وی با بیان اینکه در سفرهای دولت، مسائل و مشکلات موشکافانه و دقیق بررسی می‌شود، اظهار کرد: مسوولان دولت سیزدهم عزم خود را جزم کرده‌اند تا با سرکشی به نقاط مختلف کشور از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم قرار گرفته و برای آن چاره‌جویی کنند.

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به سفر شهریورماه رییس جمهور به اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای گفت: سفر رییس جمهوری به تاجیکستان را می‌توان آغازی برای تقویت همکاری‌های چندجانبه و روابط متوازن در مناسبات خارجی و توسعه رابطه با کشورهای حوزه اوراسیا و شرق آسیا ارزیابی کرد.

 شانگهای در راهبرد نگاه به شرق ایران حائز اهمیت است

 نماینده مردم لردگان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان همکاری شانگهای در راهبرد نگاه به شرق ایران، از اهمیت گسترده‌ای برخوردار است، اظهار کرد: حضور ایران در سازمان شانگهای می‌تواند نقش بین المللی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک قدرت منطقه‌ای در حوزه اوراسیا و شرق آسیا افزایش دهد.

بامیری عضویت دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای را نشان دهنده دیپلماسی فعال دولت سیزدهم ارزیابی کرد و گفت: ایران ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف دارد که این ظرفیت‌ها می‌تواند در یک همکاری گسترده با کشورهای عضو پیمان شانگهای مورد استفاده قرار گرفته و به توسعه اقتصادی کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه عضویت ایران در سازمان شانگهای با رویکرد گره‌گشایی در حوزه‌های اقتصادی بوده است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته برخی از کشورها تلاش کردند به نوعی جایگزین ایران در منطقه شوند اما همچنان ایران مهم‌ترین کریدور منطقه محسوب می‌شود.

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با انتقاد از رویکرد تخریبی برخی از جریانات در قالب شبهه افکنی انتصابات فامیلی اظهار کرد: این فضاسازی‌ها مظلومیت دولت سیزدهم را می‌رساند. رییس جمهور هم به شدت این موضوع را رد کرده و از اعضای دولت خواسته خودشان از هر گونه انتصاب غیرقانونی خودداری کنند.

نماینده مردم لردگان با اشاره به موضوع شایسته گزینی در انتصاب افراد، گفت: در انتصاب افراد نباید نسبت‌های فامیلی دخیل باشد، اما اگر افرادی همه شاخص‌ها و پارامترها را در حوزه توانمندی داشته و مورد اعتماد باشند، انتصاب آنها با آموزه‌های دینی منافاتی ندارد.

بامیری خاطر نشان کرد: به اعتقاد من موضوع انتصابات فامیلی خط تخریبی علیه دولت است و اگر هم در برخی از وزراتخانه رگه‌هایی وجود دارد قابل تسری و تعمیم به مجموعه دولت نیست.

نایب رییس کمیسیون شوراها با بیان اینکه همه کارگزاران دولت باید جدیت و اهتمام ویژه بر شایسته‌گزینی داشته باشند،گفت: اشراف به مسائل، تخصص، وفای به عهد، عدم تعلق به مظاهر دنیوی و مال اندوزی باید در پیشینه افرادی باشد که می‌خواهند در دولت مردمی خدمت کنند.

ارسال نظر