رضایتمندی فرهنگیان اولویت وزیر پیشنهادی باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت‌ آموزش و پرورش کارخانه انسان سازی است، گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید جلب رضایت فرهنگیان و مسائل معیشتی آنان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،«سید ناصر موسوی لارگانی»  اظهار کرد: هرچند عده‌ای وزارت آموزش و پرورش را  یک وزارتخانه مصرفی می‌دانند، اما این مجموعه از مهمترین وزارتخانه‌های کشور است، اگر در زیرمجموعه وزیر صمت چند واحد صنعتی و معدنی هستند، اما سازمان آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با مهم ارزیابی کردن رسالت تربیتی آموزش و پرورش گفت: برای تربیت مدیران آینده کشور و کسانی که قرار است نقش معلم را برای فرزندان این مرز و بوم ایفا کنند توجه به این نهاد مهم است.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: فردی که می‌خواهد مدیریت نهاد عظیم آموزش و پرورش کشور را برعهده بگیرد و با بیش از ۵۴ میلیون نفر به صورت مستقیم وغیر مستقیم ارتباط داشته باشد، باید درد آشنای این مجموعه باشد و کار خود را از کلاس درس شروع کرده باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآورشد: وزارت آموزش و پرورش در زمینه نیروی انسانی کمبود دارد به طوری که تعدادی از کلاس‌ها، از سوی بازنشستگان، افراد حق التدریس و یا خرید خدمت اداره می‌شود و بعضا معلمان در کلاسهای غیر تخصصی تدریس می کنند.

وی با اشاره به بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی باید مساله رتبه‌بندی معلمان و مسایل رفاهی آنها را مورد اهتمام قرار دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برخی از بازنشستگان فرهنگی هنوز پاداش پایان کار خود را دریافت نکردند، گفت: وزیر پیشنهادی بعد از کسب رای اعتماد از مجلس باید این موضوع را در دستور کار قرار دهد زیرا افراد زیادی به نمایندگان مراجعه می‌کنند که چندین ماه از بازنشستگی آنها می‌گذرد، اما هنوز پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکردند.

رییس جمهور یوسف نوری را برای تصدی کرسی وزارت آموزش و پرورش معرفی کرد.

جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش  فردا یکشنبه هفتم ‌آذرماه برگزار خواهد شد.

نوری دارای مدرک کارشناسی علوم تربیتی (برنامه‌ریزی آموزشی و تربیتی)، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دکترای تخصصی مدیریت گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی (ره) است و از دهه ۶۰ وارد آموزش و پرورش شده و علاوه بر خدمت در حرفه معلمی، از سال ۱۳۶۷ به بعد پست‌های مدیریتی در سطوح مختلف آموزشی و تربیتی را تجربه کرده است.

ارسال نظر