بهترین تبلیغ دین، رساندن زیبایی کلام ائمه است

یک کارشناس مذهبی گفت: بهترین روش تبلیغ معارف دینی، رساندن سخنان اهل بیت (ع) به مردم است و امام رضا (ع) فرمودند «اگر مردم زیبایی کلام ما را می دانستند، از ما پیروی می‌کردند.»

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،حجت الاسلام سعید اجلالی گفت: بهترین راه برای تبلیغ معارف اهل بیت (ع) و کلام امیرمومنان (ع) این است که معارف و حکمت های ائمه را به گوش مردم برسانیم. چون امام رضا (ع) در این زمینه فرمودند إن الناس لو علموا محاسن کلامنا لاتّبعونا یعنی اگر مردم زیبایی سخنان ما را می دانستند، قطعا از ما پیروی می کردند. بنابر این اگر بتوانیم حکمت ها و بلاغت های حضرت علی (ع) را به گوش مردم برسانیم، جامعه اشتیاق پیدا می کند و به سمت نهج البلاغه خواهد رفت.

وی افزود: نهج البلاغه که اخ القرآن یعنی برادر قرآن نیز نامیده می شود، شامل ۲۴۱ خطبه، ۷۹ نامه و ۴۸۰ حکمت است و برگزیده‌ای از گفته‌ها و نوشته‌های ادبی امیرمومنان (ع) است که سید رضی در اواخر قرن چهارم قمری آنها را جمع آوری کرده است. 

این پژوهشگر مذهبی، روش های خلاقانه تبلیغ آموزه های نهج البلاغه را یکی از موضوع های دومین جشنواره سراسری نهج البلاغه برشمرد که از سوی دانشگاه پیام نور و به میزبانی استان البرز برگزار می شود. تمام دانشگاه های پیام نور می‌توانند در موضوع‌های مقاله نویسی، حفظ فرازهایی از نهج البلاغه، حفظ خطبه غدیر، آشنایی با معارف نهج البلاغه و ارائه راهکارهای پاسخ به شبهات و سوالات نهج البلاغه در فضای مجازی شرکت کنند. 

بهترین تبلیغ دین، رساندن زیبایی کلام ائمه است

دبیر اجرایی دفتر نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر استان البرز درباره ویژگی این جشنواره گفت: با توجه به میزبانی استان البرز در برگزاری دومین جشنواره نهج البلاغه اجازه شرکت سایر نهادها و دستگاه های استان البرز را از دانشگاه پیام نور گرفته ایم و تمام علاقه مندان مانند طلاب و دانشجویان می توانند تا پایان آذر مقالات خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی اضافه کرد: علاقه مندان در رشته مقاله نویسی می توانند در محور سلامت جسم و روان از منظر نهج البلاغه با ارائه مقاله درباره تاب آوری فردی و اجتماعی در ابتلائات و هچنین راهکارهای ارتقاء و بهبود سلامت جسم و روان در این جشنواره شرکت کنند. همچنی در محور فضای مجازی با رویکرد مسائل فرهنگی و اجتماعی از منظر نهج البلاغه درباره روش های خلاقانه تبلیغ آموزه های نهج البلاغه  و راهکارهای پاسخگویی به شبهات و سوالات نهج البلاغه در فضای مجازی بنویسند و با توجه به نامگذاری امسال درباره پشتیبانی و مانع زدایی تولید از منظر نهج البلاغه به بررسی موانع تولید و بررسی جایگاه کارآفرینی و اشتغال بپردازند. 

این کارشناس مذهبی درباره اولین جشنواره نهج البلاغه گفت: نخستین جشنواره با عنوان جشنواره دانشجویی دلنوشته های من و نهج البلاغه فقط با موضوع دلنوشته و برداشت ادبی از خطب، نامه ها و حکمت های نهج البلاغه بود ولی امسال بخش های مقاله نویسی و حفظ موضوعی نهج البلاغه به آن اضافه شده است. سال گذشته ۵۴ اثر از ۵۰ دانشجو به دبیرخانه جشنواره رسیده بود.

ارسال نظر