مکنزی: نیروهای آمریکا در عراق خواهند ماند

ژنرال کنت مکنزی فرمانده نیروهای فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) مدعی شد که ۲۵۰۰ تن از نیروهای آمریکا برای یک مدت زمان پیش بینی شده در عراق باقی خواهند ماند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، مکنزی در مصاحبه اختصاصی با آسوشیتدپرس بدون اشاره به مدت زمان  باقی ماندن نیروهای آمریکایی در عراق گفت: نیروهای باقی مانده آمریکا برغم تغییر وضعیت آنها به سمت نقش غیرجنگی در عراق باقی خواهند ماند و آنها همچنان پشتیبانی هوایی و سایر پشتیبانی های نظامی را برای ادامه جنگ عراق علیه داعش ارائه خواهند کرد.

رییس فرماندهی سنتکام در ادامه افزود که ما از پایگاه‌هایی که (در عراق) به آن‌ها نیاز نداشتیم عقب نشینی کرده‌ و دستیابی به خود را سخت‌تر کرده‌ایم. اما عراقی ها همچنان می خواهند که ما آنجا باشیم.

مکنزی بدون توجه به اعلامیه روز گذشته دولت عراق مبنی بر پایان ماموریت نیروهای نظامی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در این کشور گفت: آنها هنوز حضور ما را می خواهند بنابراین تا زمانی که آنها بخواهند و ما بتوانیم به طور متقابل توافق کنیم آنجا خواهیم بود.

مکنزی در مورد نقش فعال داعش در عراق گفت: نیروهای  داعش همچنان یک تهدید در عراق خواهند بود و این گروه به بازسازی خود، شاید با نامی دیگر ادامه خواهد داد.

رییس فرماندهی سنتکام در حالی مدعی ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق است که قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق به عنوان یکی از مقام های بلندپایه این کشور روز پنجشنبه پایان رسمی حضور و مأموریت نیروهای رزمی ائتلاف بین المللی در کشورش را اعلام کرد.

وی با انتشار توییتی نوشت که امروز (پنجشنبه) در آخرین دور گفت و گوها با مقام های ائتلاف بین‌المللی که از سال گذشته آغاز شده، پایان مأموریت نیروهای نظامی ائتلاف و خروج آنها از عراق را به طور رسمی اعلام کردیم.

مقام های واشنگتن پیشتر اعلام کرده بودند که نیروهای آمریکایی تا پایان سال جاری میلادی (۳۱ دسامبر) خاک عراق را ترک خواهند کرد.

اواخر آبان ماه گذشته، مقام های آمریکایی مدعی شدند که دولت بغداد خواستار تمدید و ماندن نظامیان این کشور در عراق شده اند.

در پی این اظهار نظرها، فرماندهی عملیات مشترک در اظهاراتی مطبوعاتی تمدید حضور نیروهای آمریکایی از عراق را تکذیب کرد.

ارسال نظر