اولمرت: ترامپ "رقت انگیز" است

ایهود اولمرت، نخست‌وزیر اسبق اسرائیل ضمن دفاع از بنیامین نتانیاهو در برابر حمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، ترامپ را «رقت‌انگیز» توصیف کرد.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، اولمرت گفت که "برای ترامپ همه چیز شخصی است. او همه چیز را بر اساس منافع شخصی خود قضاوت می‌کند."

وی افزود: "این واقعیت که بنیامین نتانیاهو(نخست وزیر سابق) به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به خاطر پیروزی در انتخابات تبریک گفت، نشان می‌دهد که او همانطوری عمل کرد که ما باید از هر نخست وزیری در اسرائیل انتظار داشته باشیم."

او گفت که نتانیاهو واقعاً در تبریک گفتن به بایدن دیر کرد و این "شرم آور" بود، زیرا تبریک او بسیار طول کشید.

 وی افزود: "همه نظر من را درباره نتانیاهو می‌دانند. من نه عاشق او هستم از او تقدیر می‌کنم و نه به او اعتماد و به صداقتش اعتقاد دارم."

اولمرت درباره مذاکرات هسته‌ای در وین با بیان اینکه ترامپ با خروج از برجام "اشتباه" کرد، گفت: "خروج آمریکا از توافق هسته‌ای یک اشتباه استراتژیک بزرگ بود که ایران را به داشتن سلاح هسته ای نزدیک کرد. "

ترامپ اخیرا به نتانیاهو به دلیل تبریک پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری حمله کرد و گفت: اولین کسی که به بایدن تبریک گفت بی‌بی (لقب ترامپ به نتانیاهو) بود، بی‌بی می‌توانست سکوت کند، اما اشتباه بزرگی مرتکب شد. من از آن زمان با او صحبت نکردم. لعنتی.

انتهای پیام

 

ارسال نظر