ابوالغیط: اختلافات، مداخلات و مزدوران خارجی موانع حل بحران لیبی هستند

دبیرکل اتحادیه عرب در سخنانی وجود اختلافات، مداخلات و مزدوران خارجی در لیبی را مانعی بر سر حل و فصل بحران این کشور دانست.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز عربی با اشاره به بحران لیبی با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور اظهار کرد: دلیل عدم دستیابی به یک راه حل برای بحران لیبی اختلافات موجود و مداخلات خارجی و همچنین حضور مزدوران در این کشور است.

وی در این باره گفت: لیبی شاهد اختلافات شدید میان شرق، غرب، جنوب و شبه‌نظامیان است و مداخلات طرف‌های منطقه‌ای در این کشور کاملا واضح و آشکار است.

ابوالغیط ادامه داد: ما همچنین شاهد ابعاد مختلف مداخلات بین‌المللی در لیبی هستیم که حضور مزدوران بیانگر آن است.

دبیرکل اتحادیه عرب درحالی به مشکلات و بحران لیبی پرداخته است که قرار است این کشور جمعه هفته جاری (۲۴ دسامبر) شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باشد و این درحالی است که سه روز مانده به برگزاری انتخابات اخباری از احتمال به تعویق افتادن آن در رسانه‌ها منتشر شده است.

از سوی دیگر سرویس تحقیقات جنایی لیبی،  از کشف دو گور دسته جمعی در منطقه بین دو دره‌ "مرسیط" و "فروت" خبر داد و اعلام کرد که تیم متخصص در حفاری گورهای دسته جمعی وابسته به اداره آزمایش‌ها و شواهد پزشکی قانونی، عملیات تحقیق و بررسی گسترده را شروع کردند که منجر به  کشف دو گور دسته جمعی در این منطقه شد.

با انتهای عملیات خاک برداری از این دو گور، ۶ جسد ناشناس از آن ها کشف شد. با این حال، بررسی وجمع آوری اطلاعات تیم های تحقیقاتی، هنوز در جریان است.

انتهای پیام

ارسال نظر