العامری مأمور مذاکره با جریان صدر درباره تشکیل دولت شد

منابع مطلع اعلام کردند که چارچوب هماهنگی شیعیان عراق رهبر ائتلاف "الفتح" را مأمور مذاکره با جریان صدر برای تشکیل دولت کرده‌اند.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، یک منبع در ائتلاف الفتح عراق در گفت‌وگو با شفق نیوز اعلام کرد: رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان مأموریت مذاکره با احزاب پیروز در انتخابات پارلمانی دهم اکتبر را میان خود تقسیم کرده‌اند.

این منبع گفت: این مذاکرات حول سه محور است؛ محور نخست به ریاست نوری المالکی، رهبر چارچوب هماهنگی و رئیس ائتلاف دولت قانون بوده و با احزاب کرد است.

وی افزود: حیدر العبادی، نخست‌وزیر سابق عراق نیز محور دوم را رهبری خواهد کرد و مأموریت او مذاکره و گفت‌وگو با احزاب سنی برای دستیابی به تفاهم‌ و اطمینان از حمایت آنها از جهت‌گیری‌های چارچوب هماهنگی است.

این منبع ادامه داد: به نظر می‌رسد رهبران این دو محور پیشرفت قابل توجهی در روند مذاکرات خود طی روزهای اخیر داشته‌اند.

منبع مذکور همچنین تصریح کرد: اما محور سوم و مهم‌تر توسط هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح رهبری می‌شود و مأموریت او مذاکره با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق و دیگر رهبران این جریان است و پیش بینی می‌شود که دیدار قریب الوقوعی میان آنها انجام شود.

وی گفت: تا بدین لحظه مکان این دیدار مشخص نشده است، اما احتمال داده می‌شود که در "الحنانه"، محل اقامت مقتدی صدر برگزار شود و قرار است که طی آن درباره جزئیات تشکیل دولت در صورت موافقت صدر با ملحق شدن به چارچوب هماهنگی شیعیان و تشکیل اکثریت شیعه گفت‌وگو شود.

این منبع خاطرنشان کرد که چارچوب هماهنگی شیعیان درصدد است که جریان صدر به این چارچوب بپیوندد تا یک ائتلاف شیعی واحد تشکیل و بر روی یک برنامه جامع ملی توافق شود.

انتهای پیام

ارسال نظر