تاکید پوتین و سیسی بر لزوم توقف مداخلات خارجی در لیبی

دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی،رئیس جمهور این کشور با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود در مورد اهمیت تشدید تلاش‌ها برای حل بحران لیبی و توقف مداخلات خارجی در این کشور توافق کردند.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، بسام راضی، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که این تماس شنبه شب از سوی سیسی انجام شد و طی آن دو طرف به بررسی تحولات لیبی پرداختند.

راضی افزود: دو طرف طی این تماس تلفنی بر اهمیت تشدید تلاش‌های مشترک و هماهنگی متقابل بین مصر و روسیه برای حل بحران لیبی، تحقق خواسته‌های مردم لیبی برای آینده بهتر و همچنین تضعیف شبه نظامیان مسلح و سازمان های تروریستی و پایان دادن به مداخله خارجی غیرقانونی در امور لیبی توافق کردند.

بر اساس این بیانیه، سیسی تاکید کرد که مصر نسبت به تعمیق روابط دوجانبه بین دو کشور در همه سطوح و همکاری دوجانبه که به نفع مردم مصر و روسیه باشد ابراز امیدواری کرد.

پوتین نیز به نوبه خود به اهمیتی که کشورش برای توسعه روابط دوجانبه با مصر در دوره آتی و در چارچوب قرارداد مشارکت و همکاری راهبردی بین دو کشور قائل است، اشاره کرد.

کاخ کرملین در بیانیه‌ای جداگانه، تماس پوتین و سیسی را تایید و اشاره کرد که روسای جمهور دو کشور تبریکات گرمی را به مناسبت سال نوی میلادی رد و بدل کردند.

کرملین اضافه کرد که روسای جمهور دو کشور به گفتگو در مورد روابط روسیه و مصر و سطح همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف رایزنی و از سطح همکاری‌های دوجانبه از جمله اولین نیروگاه هسته ای مصر در الدبعه ابراز خشنودی کردند.

کاخ کرملین همچنین اعلام کرد که در این تماس پاره‌ای مسائل بین‌المللی بررسی و بر همگرایی مواضع روسیه و مصر در مورد حل و فصل سیاسی بحران لیبی تاکید شد و دو رئیس جمهور توافق کردند که به تماس‌های خود ادامه دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر