وحدت تنها سلاحی است که می‌توان با آن با توطئه‌ها مبارزه کرد

شهریاری گفت:وحدت تنها سلاحی است که می‌توان با آن با تمامی توطئه‌ها علیه اسلام مبارزه کرد، اگر غربی‌ها می‌توانند اتحادیه‌هایی مانند اتحادیه اروپا داشته باشند چرا مسلمانان نتوانند؟

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هیئت همراه به دعوت لیاقت بلوچ نایب امیر جماعت اسلامی و دبیرکل شورای همبستگی ملی در همایش وحدت اسلامی با حضور علمای نام آشنای مذاهب اسلامی، اندیشمندان دینی و طلاب پاکستان از جمله شیعیان، اهل سنت، بریلوی و دیوبندی شرکت کردند.

حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر دوشنبه به عنوان مهمان ویژه در این سمینار که به همت شورای همبستگی ملی پاکستان در هتل اسلام‌آباد برگزار شد، گفت: مسلمانان باید اختلافات خود را به فراموشی بسپارند زیرا تنها رمز موفقیت آنان دوری از دامن زدن به مسائل و اختلافات است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، تاکید کرد: چالش اصلی امروز که مسلمانان با آن مواجه هستند، دوری از یکدیگر است. درحالی که ما با یک انسجام قوی و دوری از تقابل قادر به تشکیل "اتحادیه کشورهای اسلامی" خواهیم بود.

وی با قدردانی از تلاش‌های شورای همبستگی ملی پاکستان برای برگزاری سمینارهایی با هدف هماهنگی و ایجاد همبستگی‌های مذهبی، تصریح کرد: خیلی خوب است که ما شاهد حضور شخصیت‌ها و افرادی از تمامی فرق در این همایش عالی هستیم.

حجت الاسلام حمید شهریاری با اشاره به اینکه مسلمانان با پیروی از تعالیم و منویات خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی (ص) در رسیدن به سرنوشت و مقاصد عالیه خود موفق خواهند بود، خاطر نشان کرد: مردم پاکستان صلح طلب هستند و دل‌هایی مملو از عشق به نبوت دارند.

وی تصریح کرد: وحدت تنها سلاحی است که می‌توان با آن با تمامی توطئه‌ها علیه اسلام مبارزه کرد. اگر غربی‌ها می‌توانند اتحادیه‌هایی مانند به اصطلاح اتحادیه اروپا داشته باشند چرا مسلمانان نتوانند، درحالی که ما فرصت‌های قوی برای دوری از اختلافات و چنگ زدن به ریسمان الهی در مسیر وحدت داریم.

حجت الاسلام شهریاری با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام برای انجام طرح‌های شیطانی خود با شکست مواجه خواهند شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای گسترش و ترویج وحدت بین مسلمانان، تلاش‌های مستمری را انجام می‌دهد.

سفیر ایران در پاکستان نیز طی سخنانی با قدردانی از ابتکار رهبران دینی پاکستان در برگزاری گردهمایی امروز و تلاش خداپسندانه برای ترویج پیام وحدت و تقریب گفت: حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران مسیر روشن وحدت و یکپارچگی را برای ملل مسلمان ترسیم کردند و امروز رهنمودهای حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز افق روشنی برای جهان اسلام است.

سید محمدعلی حسینی با محکوم کردن پدیده اسلام ستیزی و اسلام هراسی اظهار داشت: وحدت و تقریب عنصر اصلی نجات ملل مسلمان در برابر توطئه دشمنان است و در این مجلس مقدس پیام مشترک رهبران مذاهب اسلامی برای تقویت برادری و عزم راسخ علیه طرح‌های ضداسلام مخابره می‌شود.

«مولوی نذیر احمد سلامی» نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز با ابراز خرسندی از فضای موجود میان مذاهب اسلامی در پاکستان و اطمینان از مشاهده برادری و تعامل در این کشور، گفت: باید سیاست وحدت و تقویت طرح‌های تقریبی را بدون وقفه و تأثیر پذیری از کارشکنی‌های دشمنان و افراط گرایان ادامه دهیم.

وی افزود: نخبگان دینی و رهبران مذهبی جهان اسلام وظیفه سنگینی برای بیداری جوامع مقابل تحرکات ضدتقریب برعهده دارند اما پیروی کامل از فرامین الهی‌، قرآن و تعلیمات پیغمبر اعظم (ص) عوامل مورد نیاز برای پیشبرد وحدت، تقریب مذاهب اسلامی و رواداری است.

همچنین «لیاقت بلوچ» نایب رئیس حزب جماعت اسلامی و دبیرکل شورای همبستگی ملی پاکستان با اظهار خرسندی از حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هیئت ایرانی در سمینار مذکور، تلاش و خدمات وی را در مسیر ترویج هماهنگی‌های مذهبی مورد تجلیل و ستایش قرار داد.

تلاش وافر جمهوری اسلامی برای انعکاس چهره واقعی اسلام

لیاقت بلوچ با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و به ویژه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به منظور انعکاس چهره واقعی اسلام در جهان تلاش وافری دارد، تاکید کرد: دولت و رهبران پاکستان برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه تلاش می‌کنند و در این رابطه هیچ ابهامی در خصوص جنگ علیه تروریسم و اقدام برای پیشبرد روند صلح در منطقه وجود ندارد.

حجت الاسلام «ناصر عباس جعفری» دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز طی سخنانی با هشدار به مسلمانان نسبت به سو استفاده دشمنان اسلام از اختلافات آنان افزود: مسائل دینی نباید بازیچه سیاست قرار گیرد، مسؤولان و رهبران سیاسی باید در تغییر فضای اختلافات و حل مسائل مسلمانان تمام تلاش خود را انجام دهند.

مولانا «عبدالاکبر چترالی» نماینده مجلس ملی پاکستان از حزب جماعت اسلامی نیز با اشاره به اهمیت نقش دولت‌های تهران و اسلام‌آباد برای حل چالش‌های منطقه‌ای به ویژه در بحث کمک به مردم افغانستان، گفت: پاکستان خود را متعهد به حل مشکلات و دوری جستن از افراط گرایی در میان فرق مذهبی می‌داند، در واقع مسلمانان باید به دنبال شناسایی دشمنان خود باشند.

"محمد اسلم" نماینده سابق مجلس پاکستان گفت: دشمنان مشترک مسلمانان درصدد تخریب فضای وحدت و پاشیدن بذر نفاق میان ملل مسلمان هستند اما این توطئه‌ها به جایی نخواهد رسید. وی افزود که دشمنان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در واقع دشمنان اصلی اسلام هستند.

رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان نیز گفت: مسلمانان باید اصول و قواعد زندگی خود را با توجه به زندگی و منویات حضرت محمد (ص) اتخاذ کنند، در واقع مسلمانان باید نسبت به وحدت و یکپارچگی میان خود متعهد باشند.

"صاحبزاده ابوالخیر زبیر" با اشاره به راهبرد مشترک مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و شورای همبستگی ملی پاکستان برای ترویج هماهنگی و رفع اختلافات مذهبی، افزود: تلاش و ابتکارات نخبگان ایران و پاکستان برای تحکیم اتحاد بین مسلمانان و رسوا کردن طرح‌های دشمنان مشترک مسلمین ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: افراط گرایان، عاملان تفرقه و مسببان هرج و مرج در جوامع اسلامی هیچ جایی میان مسلمین و جهان اسلام ندارند، همچنان که نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) فرموده‌اند، مسلمانان باید برای یکدیگر موجب برادری، محبت و اتحاد باشند.

این رهبر مذهبی پاکستان با ستایش از نقش برجسته و تلاش‌های امام خمینی (ره) برای برپایی حکومت اسلامی در ایران به ویژه تلاش برای وحدت و یکپارچگی مسلمانان، گفت: مسلمانان جهان به ویژه مردم پاکستان مفتخر به استفاده از رهنمودها و منویات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در راه وحدت پیروی هستند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران همانند مشعلی برای مسلمانان است، افزود: مسلمانان باید تمام اختلافات خود را کنار گذاشته و مسیر اتحاد و یکدلی را با احترام و فداکاری نسبت به یکدیگر دنبال کنند.

شماری از سخنرانان هم ضمن درخواست ترویج هماهنگی بین مذاهب در پاکستان، تاکید کردند: دور شدن مسلمانان از روح واقعی اسلام دلیل اصلی اختلاف بین آنها است.

 

ارسال نظر