تستِ دوپینگ حلقه مفقوده لیگ‌ برتر بسکتبال

تست دوپینگ حلقه مفقوده این روزهای لیگ برتر بسکتبال محسوب می‌شود.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری فارس، مسابقات لیگ برتر بسکتبال در حالی از 24 مهر آغاز شده و اکنون به هفته سیزدهم رسیده است که تاکنون تست دوپینگی از بازیکنان گرفته نشده است.

با توجه به متمرکز بودن مسابقات و هر روز برگزار شدن آن در سالن آزادی کار برای حضور ماموران کنترل دوپینگ راحت تر شده، اما مشخص نیست چرا تا این لحظه هیچ تستی با وجود گذشت 13 هفته گرفته نشده است.

این در حالی است که برخی معتقدند همین عدم حضور ماموران کنترل دوپینگ باعث شده حاشیه امنیتی برای بازیکنان به وجود بیاید و اگر هم کسی به دنبال این کار است، بدون دغدغه کارش را انجام دهد.

یکی از مربیان لیگ برتری با اشاره به اینکه برخی بازیکنان سال قبل 10 دقیقه هم نمی‌توانستند در زمین بدوند، حالا زمان بیشتری را در این فصل در زمین مسابقه حضور دارند. ما مطمئن نیستیم که چه کسی دوپینگ می‌کند، یا نمی‌کند، اما این شائبه به وجود آمده است که دوپینگ وجود دارد و اینکه چر  بعد از 13 هفته هنوز یک تست هم گرفته نشده، جای سوال دارد.

* مسئول کمیته مسابقات فدراسیون: در کار پزشکی ورزشی دخالت نمی‌کنیم!

فرهاد زحمتکش، مسئول کمیته مسابقات فدراسیون در مورد اینکه چرا تاکنون تست دوپینگ گرفته نشده است، به فارس گفت: سال قبل تست دوپینگ چندین بار انجام شد و امسال هم هر زمانی فدراسیون پزشکی ورزشی بخواهد آمادگی داریم و می‌توانند در مسابقات حضور پیدا کنند. ما نمی‌توانیم دخالتی در کار آنها داشته باشیم!

وی در مورد اینکه مگر نباید فدراسیون درخواست بدهد، عنوان کرد: این را نمی‌دانم، اما سال قبل هم ما درخواستی ندادیم و خودشان آمدند و امسال هم همینطور است.

به گزارش فارس، دوپینگ مسئله ای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت. ورزشکاری که دوپینگ می‌کند، تخلف بزرگی را مرتکب شده و مسئولان باید شرایطی را فراهم کنند که بازیکن حاشیه امن نداشته باشد و سراغ مواد نیروزا نرود. همانطور که در دنیا مشاهده می‌شود که متخلفین با محرومیت‌های سنگینی روبرو می‌شوند.

شارکی: حتما ورود می‌کنیم

 دکتر فرزاد شارکی قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در مورد اینکه چرا بعد از 13 هفته از برگزاری لیگ یک تست هم گرفته نشده است، به فارس می‌گوید: سال قبل از بازیکنان بسکتبال تست دوپینگ در مسابقات لیگ گرفته شد، اما امسال هنوز این اتفاق نیفتاده است اما حتما در این لیگ ورود می‌کنیم.

وی در مورد اینکه فدراسیون بسکتبال درخواست بدهد یا خود شما می‌توانید مستقیم ورود کنید، گفت: فدراسیون هم می‌تواند درخواست دهد، اما حتما لزومی ندارد که آنها به ما اعلام کنند. ما به صورت سر زده ورود می‌کنیم و این قضیه هم حتما در دستور کارمان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر