رییس جمهور: فرهنگ و مکتب حاج‌قاسم نه با ترور از بین می‌رود نه با موشک

رییس‌جمهور با بیان اینکه حاج قاسم یک فرهنگ، یک راه و یک مکتب است، گفت: این مکتب نه با ترور و نه با موشک از بین نمی‌رود.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی روز دوشنبه در مراسم اجتماع بزرگ مردم تهران در فراق حاج قاسم در مصلای بزرگ با تسلیت  شهادت صدیقه طاهره (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سردار دل‌ها شهید سلیمانی وهم سنگرانش، گفت: در همین مکان مقدس مقتدای بصیرت آفرینمان شهید حاج قاسم سلیمانی را به عنوان مکتب حاج قاسم سلیمانی را معرفی کردند. و حاج قاسم نه به عنوان یک فرد بلکه به عنوان یک فرهنگ و یک راه و مکتب معرفی شد.

وی اضافه کرد: اگر شخصیت وجودی یک فرد اینقدر توسعه یافت، دیگر فقط یک شخص حقیقی نیست، بلکه دارای یک توسعه وجودی است که از او بعنوان یک ملت و امت یاد می‌شود.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: ابراهیم خلیل توسعه وجودی اش به نحوی است که یک فرد نیست، اگر چه یک شخص است و شخصیت حقوقی دارد اما توسعه وجودی او، او را به یک امت تبدیل کرد. حاج قاسم هم با پیروی از قرآن و آموخته‌های اهل بیت و طهارت و تاسی از ولایت دارای یک وسعت وجودی و شرح صدر شده است که او یک شخص نیست یک مکتب است که این مکتب با ترور و موشک از بین نمی‌رود .

آیت الله رییسی با استناد به سخنان حضرت علی (ع) بعد از شهادت مالک اشتر گفت: مکتب سلیمانی در امتداد مکتب امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای است. او اهل مراقبه، صدق، دلدادگی و اخلاص بود.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: اولین نکته ای که در مکتب حاج سلیمانی باید دنبال کرد، برای خدا فکر و اندیشه کردن و برای خدا ایستادگی کردن است. برای کارهای بزرگ فقط خشیت از خدا می‌تواند کارها را پیش ببرد. همه انبیا کارهای بزرگی انجام دادند واین همه با خشیت از خدا و از هیچ چیز و هیچ کس هراس نداشتن و در راه انجام وظیفه میسر شد.

وی با بیان اینکه رمز پیروزی حاج قاسم همین خشیت از خدا بود، گفت: حاج قاسم توان ظاهری آمریکا و ساز و برگ نظامی آنها را می‌دانست اما با علم به همه اینها از عمق جان عقیده داشت که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ما می‌توانیم بهانه‌هایی مانند «نمی‌شود»، «مگر ما می‌توانیم»، «باید جوری سازش کرد» را خنثی کنیم و ایستادگی، مقاومت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی در مکتب حاج قاسم بود. به مثابه یک مکتب و آرمان بلند عمل کرد.

رییسی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی یک سردار و سپهبد و شخصیت نظامی بود، اما نباید او را فقط یک شخصیت عالی رتبه نظامی دید چون او دارای  فرهنگ بود او تخصص فتح سرزمین‌های غصب شده را داشت اما مهمتر از همه تخصصی چون فتح دل‌ها را خدا در وجود او قرار داد که فتح دلها از فتح سرزمین مهم تر است.

رییس جمهور با اشاره به تشییع باشکوه پیکر حاج قاسم گفت: رهبر انقلاب در آن روز فرمودند قیامتی برپا شده و این قیامت را خدا برپا و دل‌ها را متوجه یک سردار فداکار و مخلص کرد و این فتح دلها است که با پول و امکانات اتفاق نمی‌افتد و دست خدا باید این دل‌ها را متوجه کند.

وی افزود : حاج قاسم روح بزرگی بود که به تعبیر قران کریم درمورد یاران رسول الله (ص) او در مقابل آمریکایی‌ها و دشمنان دین، سخت بود اما دربرابر یک فرزند شهید و یک خانواده محترمی و مظلومی که می رسید، بسیار بی تاب می شد و رحماء بینهم و مهربان بود. 

 رییس دولت سیزدهم اضافه کرد:  زمانی که تولیت آستان امام رضا بودم، به آستان مشرف شدند و من هم به عنوان خادم خدمت ایشان رسیدم گفتند برای خانواده‌های شهدای مظلوم فاطمیون کاری نمی توانید بکنید و گفتم فکری می کنم و ۲۴ ساعت دیگر تماس می گیرم و حضرت امام رضا حواله کرد و ۷۰ خانواده‌ها از نابسامانی نجات پیدا کردند و هر جا رفت، فکر خانواده‌های مظلوم و مشکلات مردم بود .

ادامه دارد 

ارسال نظر