رئیس جمهور: دولت به دنبال رفع مشکلات محله‌های محروم و حاشیه‌نشین است

رئیس جمهور با تاکید براهتمام دولت برای رفع مشکلات مناطق محروم و حاشیه نشین گفت: محله‌های محروم و حاشیه شهرها علیرغم اینکه محرومیت و کمبود دارند اما ساکنین خوب و خانواده های ایثارگر و شهدای عزیزی ساکن آن هستند و عدالت اجتماعی اقتضا می‌کند امکانات به صورت عادلانه در کشور توزیع شود.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا،  آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر جمعه با حضور در جمع مردم محله یوسف زاده در حاشیه شهر مشهد و نمازگزاران مسجد جواد الائمه (ع) این محله موضوع ازدواج، اشتغال و مسکن را سه مساله مهم جوانان دانست و اظهارکرد: ان‌شاءالله بتوانیم این سه مساله مرتبط با هم را حل کنیم، البته دولت کار خود را در زمینه مسکن شروع کرده و امیدواریم دغدغه‌ جوانان در این بخش مرتفع شود.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به مشکل حاشیه نشینی در شهر مشهد گفت: بخشی از روستانشینان به شهرها می‌آیند برای اینکه احساس می‌کنند با ماندن در روستا مشکلات‌شان رفع نمی‌شود.

رئیسی با اشاره به برنامه دولت برای فعال کردن اقتصاد روستا، اظهارکرد: اگر اقتصاد روستا فعال شود خود روستائیان هم راضی نیستند به شهر بیایند و در دولت برای تحقق این موضوع جهادسازندگی فعال خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه مشهد شهری مهاجرپذیر است، گفت: بعضی از شهرها مهاجرفرست هستند اما مشهد مهاجرپذیر است. مردم از جاهای مختلف می آیند و نمی‌شود گفت کسی نیاید و حالا که آمده است حتما باید قدمی برداشت تا مشکلات آنها حل شود.

رئیسی در ادامه با اشاره به بازدید امروزش از محله نعمت آباد مشهد افزود: در بعضی از مناطق این محله اصلا بافت شهری وجود ندارد و ضروری است که سامانی به نحوه ساخت این محلات داده شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت ضمن توجه به مشکل مسکن به مشکل بیکاری جوانان نیز حساسیت دارد، گفت: در این مدت دو جلسه شورای عالی اشتغال را تشکیل دادیم و بین دستگاه‌های مختلف تقسیم کار مشخص و دقیق انجام شده است.

رئیسی همچنین با اشاره به اهتمام دولت برای برقراری عدالت فرهنگی و اجتماعی افزود: می‌دانیم که این موضوع با سخن گفتن حل نمی‌شود و باید جلوه‌اش در بودجه‌ریزی کشور، تقسیم ظرفیت‌ها و توزیع امکانات دیده شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: عدالت اجتماعی اقتضا می‌کند که ظرفیت‌ها و اختصاص امکانات کشور به صورت عادلانه باشد.

ارسال نظر