سالیوان: مقام‌های روس در گفتگوها حرفه‌ای بودند

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که نمایندگان روسیه در مذاکرات اخیر بین مسکو، ایالات متحده و ناتو در طول این گفتگوها حرفه‌ای و منظم بودند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا،‌ جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: مذاکره کنندگان روس در گفتگوهای سه جانبه حرفه‌ای و منظم بودند. ما به وضوح در مورد مسائلی اختلاف نظر داشتیم و زمینه‌هایی هم وجود داشت که طرفین گفتگوها می‌دیدند که امکان پیشرفت وجود دارد.

سالیوان همچنین ادامه داد، آمریکا و شرکای اروپایی‌اش در این باره توافق دارند که یک رویکرد دیپلماتیک در قبال روسیه و بر اساس اوضاع اوکراین امکان پذیر است.

وی افزود: به نظرم، ما با اتحادیه اروپا، ناتو، اوکراین و بقیه کشورهای جامعه اروپا-آتلانتیک در این مورد موافقیم که یک روند دیپلماتیک در این مورد وجود دارد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه صحبت‌هایش گفت: جامعه اطلاعاتی کشور هنوز هیچ ارزیابی درباره این مساله ندارد که روسیه در نهایت چه تصمیمی در قبال اوکراین می‌خواهد بگیرد. روسیه این فرصت را دارد که پای میز مذاکره بیاید تا به نگرانی‌هایی که وجود دارد رسیدگی شود.

وی ادامه داد، اگر روسیه نیروهای نظامی خود را در آمریکای لاتین مستقر کند، ایالات متحده قاطعانه پاسخ خواهد داد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به پیشنهاد معاون وزیر خارجه روسیه درباره اینکه مسکو در حال بررسی حضور نظامی در آمریکای لاتین است، گفت: این موضوع در بحث‌های گفتگوی ثبات استراتژیک مطرح نشد که اگر روسیه در این مسیر حرکت کند، ما قاطعانه با آن برخورد می‌کنیم.

اخیرا سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفته بود که مسائل مربوط به استقرار احتمالی نیروهای روسی را در کوبا و ونزوئلا رد یا تایید نمی‌کند.

سالیوان در ادامه افزود: هنوز هیچ تاریخی برای گفتگوهای بیشتر بین روسیه و آمریکا با محوریت امنیت در اروپا تعیین نشده اما واشنگتن پس از یک هفته نشست‌های دیپلماتیک با روسیه در تماس است.

انتهای پیام

ارسال نظر