جشنواره شعر ملی رضوی در کرمان آغاز به کار کرد

بیست و هفتمین جشنواره ملی شعر رضوی با حضور جمعی از مسئولان و شاعران برگزیده کشور در گلزار شهدای شهر کرمان و جوار مرقد مطهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز به کار کرد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در آیین افتتاح بیست و هفتمین جشنواره ملی شعر رضوی گفت: سال گذشته این جشنواره به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار شد، اما امسال با حضور میهمانان و شاعران کشوری و استانی این جشنواره اجرا می شود.

محمدرضا علیزاده افزود: جشنواره ملی شعر رضوی یکی از ریشه دارترین و فراگیرترین جشنواره های آیینی کشور و در راستای ترویج فرهنگ منور رضوی محسوب می شود.

وی تاکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند آثار جشنواره گنجینه ای است که باید جمع آوری شوند تا روحانیون، مداحان، هنرمندان و غیره از این ثروت ملی و اشعار گران سنگ استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: شاهدیم هر ساله به غنای جشنواره شعر رضوی افزوده می شود و امیدواریم با استمرار برگزاری آن قدمی در ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) و اما رضا (ع) برداریم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: این شهید بزرگوار ارادت خاصی به امام هشتم داشت و خادم امام رضا بود و امیدواریم در راه ترویج مکتب حاج قاسم راه سردار دلها را ادامه دهیم.

علیزاده افزود: یک هزار و ۶۷۳ اثر به دبیرخانه دائمی این جشنواره در کرمان ارسال شد که از این تعداد ۸۳۱ اثر در بخش کلاسیک، ۴۱۷ اثر در بخش سپید، ۲۱۴ اثر در بخش ترانه و ۲۱۱ اثر در بخش ویژه‌ دانشجویی است.

در این آیین جمعی از شاعران طرح کشوری اشعار خود را در منقبت امام مهربانی ها حضرت علی بن موسی الرضا(ع) قرائت کرده و سپس با حضور در مرقد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اهدای گل و نثار فاتحه نسبت به مقام شامخ سردار دلها و سایر شهیدان آرمیده در گلزار شهدای شهر کرمان ادای احترام کردند.

جشنواره شعر ملی رضوی در کرمان آغاز به کار کرد

بیست‌ و هفتمین جشنواره ملی شعر رضوی روزهای دوم و سوم بهمن ماه همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، در کرمان به عنوان خاستگاه این جشنواره‌ی آیینی با حضور برگزیدگان و میهمانان کشوری و استانی به‌صورت حضوری و مجازی اجرا می شود.

جشنواره شعر رضوی هر ساله در دهه کرامت برگزار می شد، اما امسال به دلیل شرایط کرونا تقویم برنامه های اجرایی بنیاد امام رضا (ع) تغییر کرد و به بهمن ماه موکول شد.

ارسال نظر