قالیباف: تحقیق و تفحص ها آثار مورد نظر را نداشته‌اند

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: گزارشی را از تحقیق و تفحص‌های صورت گرفته در دوره‌های قبل بررسی کردیم و متوجه شدیم تحقیق و تفحص‌ها اثر مورد نظر را نداشته‌اند.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه( ۵ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان گزارش کمیسیون فرهنگی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سیاحتی علی صدر همدان، «رحمت‌الله نوروزی» نماینده علی‌آباد کتول در اخطاری طبق اصل ۷۶ قانون اساسی گفت: مجلس حق تحقیق و تفحص در همه امور کشور را دارد. اما تحقیق و تفحص‌های زیادی از خرداد سال ۹۹ تا کنون انجام شده و اگر این تحقیق و تفحص‌ها نتیجه نداشته باشد تصویب آن هم فایده‌ای ندارد.

وی تاکید کرد: حداکثر دو دوره می‌توان یک تحقیق و تفحص را تمدید کرد. از طرفی اگر مجلس به تحقیق و تفحص رأی بدهد و کمیسیون‌ها حمایت نکنند و حمایتی از سوی کلیت مجلس صورت نگیرد بازوی نظارتی ما برای تحقیق‌ و تفحص‌ها کارکردی نخواهد داشت.

نوروزی خاطرنشان کرد: آیا تاکنون یک گزارش تحقیق و تفحص نهایی شده و گزارش آن در صحن علنی مجلس قرائت شده است؟

در ادامه محمدباقرقالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر این نماینده گفت: گزارش تحقیق و تفحص در کمیسیون‌های مجلس باید رأی لازم را بیاورد تا به صحن علنی ارجاع شود.

وی خاطرنشان کرد: گزارشی را از تحقیق و تفحص‌های صورت گرفته در دوره‌های قبل بررسی کردیم و متوجه شدیم اثری که باید آنها داشته باشد، نداشته است. برهمین اساس باید کمیسیون‌ها برای بررسی تحقیق و تفحص‌ها اقدامات را لازم انجام دهند و سپس آن را به صحن علنی مجلس ارجاع دهند.​

ارسال نظر