۱۴ توافقنامه با قطر به امضا رسید که باید اجرایی شود/دفتر تجاری ایران در قطر تاسیس می شود

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه به زودی دفتر تجاری ایران در قطر تاسیس می‌شود، خاطرنشان کرد: قرار شد اقداماتی نسبت به رفع موانع تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری بین ایران و قطر سریعاً انجام گیرد.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه شب در بازگشت از سفر دو روزه به قطر در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره دستاوردهای این سفر گفت: این سفر در راستای سیاست همسایگی با دو هدف عمده «افزایش اعتماد متقابل و همکاری با همسایگان» و «سهم ایران در اقتصاد و تجارت منطقه» انجام شد.

رییس جمهور با اشاره به دیدارهای خود با سران قطر خاطرنشان کرد: در این دیدارها مسائل دوجانبه، تجاری، اقتصادی، انرژی، فرهنگی و به ویژه سرمایه‌گذاری مورد بررسَی و بحث قرار گرفت.

رییس‌جمهور تصریح کرد: ۱۴ توافقنامه به امضا رسید که باید اجرایی شود و از طرف همکاران من در دولت پیگیری شود و آقای امیر قطر مسئولین عالی قطری را هم موظف کردند که سریعاً کارهای اجرایی این موافقتنامه‌ها و تفاهمنامه‌ها دنبال شود.

آیت‌الله رئیسی ضمن اشاره به نشست خود با فعالان اقتصادی در قطر گفت: فعالان اقتصادی بسیار تمایل برای کار اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری در ایران داشتند.

وی با تاکید بر اینکه تاسیس دفتر تجاری ایران در قطر باید با سرعت ایجاد شود، خاطرنشان کرد: رفع موانع گمرکی و مجوزهای کسب و کار مطرح و قرار شد از طریق وزیر صمت در کشور ما و وزیر صنعت قطر که هر دو در جلسه حضور داشتند اقداماتی نسبت به رفع موانع تجاری و اقتصادی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور سریعا انجام گیرد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به دیدارهای خود در حاشیه مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز گفت: مسائل دوجانبه بین ما و همکاری‌هایی که می‌تواند در سطح منطقه و بین‌المللی صورت بگیرد مورد بحث قرار گرفت.

رییس جمهور با تاکید بر جایگاه مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز  و مصوبات این مجمع اظهار داشت: در جهان موضوع انرژی و بحث گاز مساله محوری است که آنجا هم مورد توجه همه اعضای شرکت‌کننده قرار گرفت.

آیت‌الله رئیسی با ابراز امیدواری در مورد دیدارهای دو جانبه با سران کشورهای حاضر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز، بر پیگیری بحث های صورت گرفته تاکید کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: باورم این است که گزارش‌های نوبه‌ای به مردم از کارهای انجام شده می‌تواند مردم عزیز را به نتایج این سفرها امیدوار کند.

ارسال نظر