هدف بعثت نبی اکرم، حرکت به سمت خداباوری

پیامبر بزرگوار اسلام، حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی(ص) مبعوث شد تا جامعه بشری به سمت خداشناسی و خداباوری حرکت کند و خداپرست شود.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، آن نبی بزرگوار برانگیخته شد تا حجت بر مردم تمام شود و با یادآوری نعمت های فراموش شده الهی، مردم انگیزه عبادت پیدا کنند و خدای مهربان را اطاعت و شکر نمایند.

آن پیامبر حکیم به رسالت رسید تا حلال و حرام دنیا و عاقبت عمل به حلال و حرام را به مردم معرفی کند و آنان با عمل به اوامر و نواهی الهی، به سعادت دنیا و آخرت برسند.

آن گوهر هستی مبعوث شد تا آن چه را انسان نمی توانست بفهمد، به او بفهماند و اموری را به مردم بگوید که عقل بشر می فهمد، اما آنان از آن غافل هستند.

آن الگوی جامعه انسانی، رسول شد تا رفتارهایی که انسان را به کمال و سعادت می رساند و عقل بشر به آن نمی رسد، به انسان بیاموزد؛ و شرایع و احکامی که خداوند وضع فرموده بود را برای مردم آشکار سازد.

آن پیامبر الهی به رسالت رسید تا دستورات اخلاقی و معنوی و رفتاری و سلوکی را که مردم نمی دانستند، به آن ها بیاموزد .

آن رسول اعظم مبعوث شد تا به مردم بگوید، به هر راهی و در پی هر کسی نروید، مگر آن که حجت و دلیل قانع کننده داشته باشید.

آن پیامبر رحمت، به رسالت رسید تا به انسان ها بگوید زندگی اجتماعی آن ها در دنیا، به راهنمایی ورای عقل احتیاج دارد و آن راهنما جز وحی و نبوت نیست.

آن رسول گرامی اسلام به پیامبری رسید تا هدف آفرینش انسان تحقق یابد و انسان راه کمال و تعالی را پیدا کند و به سمت کمال نهایی گام بردارد.

آن پیامبر سترگ و همام به رسالت رسید تا انسان ها درست تربیت شوند، راه صحیح را انتخاب کنند، در آن قدم بگذارند، جامعه ای سالم و صالح را پدید آورند، عدالت را برقرار نمایند و ظلم را برطرف سازند.

آن حضرت به پیامبری برانگیخته شد تا جهل مردم از بین برود و زمینه انتخاب صحیح و رشد علمی و معنوی آنان فراهم شود و بشر، راهی به آگاهی و تربیت و تزکیه داشته باشد.

آن پیامبر بزرگوار مبعوث شد تا باب معرفت الله گشوده شود، راه شناخت خداوند بزرگ هموار گردد، مردم به رب الارباب، عشق بورزند و به کار خوب و ترک کار بد تشویق شوند. 

آن الگوی جامعه انسانی و حکیم الهی به رسالت رسید تا به بشر در راه رسیدن به مطلوب و شناخت کامل پروردگار و پرستش خدای یگانه کمک کند.

آن نبی مکرم به پیامبری مبعوث شد تا بدعت ها را قلع و قمع کند و اسلام ناب محمدی را به مردم معرفی نماید.

آن اشرف مخلوقات به رسالت رسید تا آن چه نیاز ضروری سعادت انسان ها در دنیا و آخرت است، به وسیله او بیان شود و مسیر گمراهی سد گردد و پرستش معبودهای قلابی از بین برود.

آن دُر گرانبهای خلقت و اسطوره تاریخ مبعوث شد تا انسان ها به آرامش روحی و روانی و طمانینه برسند و به تقدیرات و تدابیر الهی راضی شوند.

آن پیامبر عزیز و شریف و حضرت ختمی مرتبت به پیامبری رسید تا مورد اطاعت قرار گیرد، جامعه و زندگی را هدایت کند، بهترین نظام دینی را شکل بدهد و انسان ها را به سمت اهداف زندگی درست پیش ببرد.

ارسال نظر