هشدار گوترش در مورد نقض حقوق زنان در افغانستان

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در توئیتی ضمن حمایت از حقوق زنان و دختران در افغانستان، نسبت به نقض حقوق زنان که باعث نابودی این کشور می شود ابراز تاسف کرد.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، دبیرکل سازمان ملل درحساب توئیتر خود دراین خصوص نوشت: حمایت از حقوق زنان و دختران افغانستانی (درحقیقت) حمایتی است که کودکان را از گرسنگی و  جوامع را از فقر  بیرون می کشد و نجات میدهد.

گوترش درادامه نوشت:  از اینکه تحصیل دختران بالای شش سال در افغانستان (همچنان) به حالت تعلیق باقی مانده است، عمیقا متاسفم، نقض ناعادلانه حقوق برابری که تمامی کشور را نابود می سازد.

هشدار گوترش نسبت به نقض برابری حقوق زنان درافغانستان

 دبیرکل سازمان ملل ۱۱ فرودین ماه در مورد فقر و گرسنگی درافغانستان هشدار داد و با درخواست کمک مالی برای افغانستان اعلام کرد که ۹۵ درصد از مردم افغانستان غذای کافی برای خوردن ندارند.

دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد مردم درحال فروش کودکان و اعضای بدن خود برای تامین غذای خانوادهایشان هستند. اقتصاد افغانستان به صورت کامل سقوط کرده است و نقدینگی بسیار کمی وجود دارد. بیش از ۸۰ درصد از جمعیت افغانستان بدهکار هستند.

دبیرکل سازمان ملل هشدار داد: کارگران  در بخش خدمات حیاتی از جمله مدارس و بیمارستان ها ماههاست حقوق دریافت نکرده اند. کسب و کارها نمی توانند فعالیت کنند. درآمدها از بین رفته و کشاورزان نمی توانند بذر یا کود بخرند. برنامه توسعه سازمان ملل هشدار داده است که اگر ما اقدامی انجام ندهیم،  تا اواسط سال جاری ۹۷ درصد افغان ها زیر خط فقر زندگی خواهند کرد.

ارسال نظر