طولانی‎‌ترین و کوتاه‌ترین زمان روزه‌داری در کجای جهان است؟

امسال ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی کوتاه‌ترین و ریکیاویک در ایسلند طولانی‌ترین فاصله از سحر تا افطار را دارند.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، ماه پرفیض و مبارک رمضان نهمین ماه از تقویم اسلامی و زمانی است که در آن قرآن بر حضرت محمد نازل شد. حدود ۲ میلیارد مسلمان در سراسر جهان در این ماه با روزه گرفتن خود را از آلودگی‌ها و گناهان پاک کرده و خداوند را عبادت می‌کنند.

براساس قوانین اسلام، در ماه رمضان بر همه مسلمانان واجب است از نماز صبح تا نماز مغرب از خوردن و آشامیدن خودداری کرده و از معصیت‌ها دوری کنند.

از آنجایی که طول روز بسته به موقعیت جغرافیایی متفاوت است، طول زمان روزه‌داری در نقاط مختلف جهان از ۱۱ تا ۲۰ ساعت متغیر است.

طولانی‎‌ترین و کوتاه‌ترین مدت زمان روزه‌داری در جهان

شهرهایی با کوتاه‌ترین مدت روزه‌داری

ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی کوتاه‌ترین زمان روزه‌داری در ماه رمضان امسال را دارد. روزه گرفتن در این شهر در روزهای ابتدایی ماه مبارک تنها ۱۱ ساعت است. دیگر شهرهایی که با ۱۱ تا ۱۲ ساعت کوتاه‌ترین مدت زمان روزه داری را خواهند داشت عبارتند از بوینس آیرس، کیپ تاون و کرایست چرچ.

شهرهایی با طولانی‌ترین مدت زمان روزه‌داری

روزه‌داران در پایتخت ایسلند تا افطار ۱۶ ساعت و ۵۰ دقیقه فاصله دارند و این طولانی‌ترین زمان روزه‌داری در جهان است. از دیگر شهرهایی که مدت زمان روزه داری در آنها بین ۱۵ تا ۱۶ ساعت است می‌توان به لیسبون، پاریس، ورشو و لندن اشاره کرد.

طولانی‎‌ترین و کوتاه‌ترین مدت زمان روزه‌داری در جهان

فاصله سحری تا افطار در پایتخت ایران، تهران، ۱۴ ساعت است. 

ماه رمضان امسال در امتداد جشن و پایکوبی برای سال نو، میهمان سفره‌های دل ما مسلمانان در ایران زمین شد. طبق گزارش ستادهای استهلال و گروه‌های رصدی دفتر مقام معظم رهبری در سراسر کشور، ماه شعبان ۳۰ روزه بوده و غرّه ماه رمضان ۱۴۴۳ امروز یکشنبه ۱۴ فروردین است.

ارسال نظر