عمران خان رئیس سابق دادگستری را به عنوان نخست وزیر موقت پاکستان پیشنهاد کرد

گلزار احمد، رئیس سابق دیوان عالی پاکستان (رئیس سابق قوه قضاییه)، در بحبوحه بحران سیاسی جاری در کشور، توسط عمران خان، به عنوان نامزد پست نخست وزیری موقت پیشنهاد شد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، فواد چودری، ووزیر سابق اطلاع رسانی دولت پاکستان و رهبر ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان گفت که عمران خان پس از تایید کمیته مرکزی حزب، این تصمیم را گرفته است.

این معرفی پس از آن صورت می گیرد که عارف علوی رئیس جمهور پاکستان نامه هایی به عمران خان و شهباز شریف رهبر اپوزیسیون، ارسال کرده و در آن خواستار ارائه پیشنهادهایی برای انتصاب یک نخست وزیر موقت شده است.

دبیرخانه نهاد ریاست جمهوری پاکستان، در بیانیه ای اعلام کرد که قانون اساسی به رئیس جمهور این اختیار را داده است که با مشورت نخست وزیر و رهبر اپوزیسیون در مجلس ملی در حال خروج، نخست وزیر موقت را تعیین کند.

البته عمران خان تا زمان انتصاب یک نخست وزیر موقت به عنوان نخست وزیر فعالیت خود را ادامه خواهد داد. شهباز شریف تاکنون از شرکت در این روند خودداری کرده و آن را غیرقانونی خوانده است.

قاضی گلزار احمد متولد ۱۹۵۷ است و از آذر ۱۳۹۸ تا زمان بازنشستگی خود در بهمن ۱۴۰۰ به عنوان قاضی ارشد در پاکستان خدمت کرده است.

او یکی از پنج قاضی بود که نواز شریف نخست وزیر سابق را در پرونده اسناد پاناما رد صلاحیت کرد. همچنین بارها به دلیل احکام و اظهارنظرهای شدید خود علیه دولت ها و مسئولان خبرساز شده است.

قاضی احمد شخصی بود که دستور داده بود تا معبدی را که توسط گروهی در شمال غربی پاکستان تخریب شده بود، بازسازی کنند و به مقام های مسئول دستور داده بود که پول انجام مرمت را از مهاجمانی که اقداماتشان باعث "خجالت بین المللی" پاکستان شده بود، پس بگیرند.

وی همچنین سال گذشته برای ابراز همبستگی با اعضای جامعه هندو برای برگزاری جشن دیوالی در مراسمی در معبد بازسازی شده شرکت کرده بود.

ارسال نظر