انگلیس مدعی عقب‌نشینی کامل روسیه از شمال اوکراین شد

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین ادعا کرد که نیروهای روسیه به طور کامل از شمال اوکراین عقب‌نشینی کرده‌اند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در توئیتر منتشر شد اضافه کرد: حداقل تعدادی از این نیروها برای جنگیدن در دونباس به شرق اوکراین منتقل خواهند شد. اما بسیاری از این نیروها قبل از آماده شدن برای استقرار در شرق، نیاز به ترمیم مجدد خواهند داشت و هر گونه استقرار مجدد در شمال اوکراین احتمالا حداقل یک هفته طول می کشد.

در ادامه این ارزیابی ادعایی آمده است: گلوله باران شهرهای شرق و جنوب روسیه همچنان ادامه دارد و نیروهای روسی از شهر مهم استراتژیک ایزیوم که تحت کنترل آنهاست، به سمت جنوب پیشروی کرده اند.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

دیروز وزرای امور خارجه کشورهای عضو ناتو و گروه هفت در بروکسل گردهم آمدند تا درباره آخرین تحولات اوکراین و نحوه پاسخگویی به آن بحث و تبادل نظر کنند. دیپلمات‌های ارشد گروه هفت ضمن محکوم کردن حوادث در اوکراین نسبت به هرگونه تهدید یا استفاده از سلاح های شیمیایی، بیولوژیکی یا هسته ای توسط روسیه هشدار داده و تصریح کردند چنین اقدامی عواقب شدیدی در پی خواهد داشت.

در همین حال وزیر امور خارجه انگلیس ادعا کرد که جنگ اوکراین وارد یک "مرحله جدید و متفاوت" شده و حملات روسیه متمرکزتر شده است.

ارسال نظر