انصارالله: پایبندی عربستان به رفع محاصره ضروری است/تشکیل شورای انتقالی ربطی به یمن ندارد

شورای عالی سیاسی یمن وابسته به انصارالله، بر ضرورت پایبندی عربستان به تعهدات خود تاکید و اعلام کرد که تشکیل شورای انتقالی ربطی به یمن ندارد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، شورای عالی سیاسی یمن وابسته به جنبش انصارالله، بر ضرورت پایبندی عربستان به رفع محاصره این کشور، برطرف کردن تمامی موانع برای رسیدن کشتی‌ها به بندر الحدیده و بازگشایی فرودگاه صنعا، تاکید کرد.

اعضای شورای عالی سیاسی یمن همچنین رعایت مسائل انسانی را شاخص واقعی و اصلی برای موفقیت آتش بس اعلام کردند.

حسین العزی، معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله هم پیشتر از نقض گسترده آتش بس از سوی طرف عربستانی خبر داده بود.

وی اعلام کرد که به هیچ پروازی تاکنون اجازه فرود در فرودگاه بین المللی صنعا داده نشده است و کشتی‎ها پس از بازرسی، توقیف و به سمت جیزان هدایت می‌شوند.

آتش‌بس در یمن از روز دوم آوریل وارد مرحله اجرایی شد. آتش بس شامل بندهای مختلفی می‌شود، از جمله اینکه تمامی عملیات نظامی هوایی، زمینی و دریایی در داخل یمن و خارج از آن متوقف می‌شود.

از سوی دیگر شورای عالی سیاسی یمن به تصمیم منصور هادی برای انتقال قدرت به شورای رهبری انتقالی واکنش نشان داد و اعلام کرد که اقدام ائتلاف عربی به رهبری عربستان برای ایجاد شورای رهبری جایگزین، هیچ گونه ربطی به یمن و منافع آن ندارد.

این شورا افزود که ملت یمن به اقدامات غیر قانونی از سوی طرفی غیر قانونی و خارج از یمن اعتنایی نمی‌کند و یمنی‌ها حق قانونی خود را تنها در اختیار کسانی که از وطن، حاکمیت ملی، آزادی و استقلال دفاع می‌کنند، قرار می‌دهند.

به گزارش میدل ایست نیوز، عبدربه منصور هادی، روز پنجشنبه در فرمانی، دستور انتقال قدرت به شورای ریاستی را در دوره انتقالی، صادر کرد و از تفویض کامل اختیارات خود به این شورا خبر داد.

این شورا قرار است در دوره انتقالی، اداره سیاسی، نظامی و امنیتی یمن را بر عهده داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر