کاهش ۱۵ هزار تومانی قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی در بازار

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش بین ۱۰ تا ۱۵ هزارتومانی گوشت گوسفندی از امروز در بازار خبر داد و گفت: اکنون قیمت دام زنده به کیلویی ۶۵ تا ۷۰ هزارتومان برحسب کیفیت و مرغوبیت رسیده که روند کاهشی را در بازار نشان می دهد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،« علی اصغر ملکی»  درخصوص قیمت اخیر گوشت گوسفندی در بازار افزود: اکنون قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفندی بدون دنبه ممتاز برای مغازه داران بین ۱۶۰ تا ۱۶۵ هزار تومان و قیمت شقه با کیفیت پایین‌تر بین ۱۵۵ تا ۱۶۰ هزار تومان تمام می‌شود که با احتساب ۱۰ درصد سود این محصول باید در نهایت با نرخ ۱۷۰ تا ۱۷۵ هزارتومان به دست مصرف‌کنندگان برسد.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی اظهار داشت: پیش از این در شب عید و ایام تعطیلی نوروز قیمت هر کیلوگرم دام زنده بین ۷۰ تا ۷۸ هزارتومان و هر کیلوگرم شقه بدون دنبه ۱۷۵ هزارتومان توسط مغازه داران خریداری می‌شد که با احتساب ۱۰ درصد سود با نرخ بیش از ۱۸۵ هزارتومان به دست مشتری می‌رسید.

وی درباره حضور مافیای گوشت و جلوگیری از کاهش قیمت این محصول گفت: محصولات پروتئینی به طور عمده گوشت قرمز تابع عرضه و تقاضا است، به طوری که تا هفته گذشته به دلیل تقاضای بالا قیمت این محصول بیش از ۱۸۵ هزار تومان بدست مردم می‌رسید، اما امروز به دلیل کاهش تقاضا این رقم نزدیک ۱۵ درصد کاهش یافته است. بنابراین مافیایی در بازار گوشت، قیمت‌ها را هدایت  نمی‌کند.

افزایش عرضه دام در اردیبهشت ماه

ملکی از تداوم کاهش قیمت گوشت قرمز به دلیل پایین بودن توان خرید مردم در هفته جاری خبر داد و افزود: علاوه بر کاهش قیمت گوشت به دلیل پایین بودن تقاضا، با شروع فصل گرما و  عرضه جمعیت دامی از اردیبهشت ماه و خردادماه امسال، شاهد روند تدریجی کاهش قیمت این محصول پروتئینی در بازار خواهیم شد و نباید در ماه‌های آینده التهابی در بازار گوشت داشته باشیم.

ورود تاثیرگذار شرکت پشتیبانی امور دام با عرضه گسترده گوشت قرمز

وی تصریح کرد: حضور شرکت پشتیبانی امور دام کشور در بازار و عرضه گوشت گوسفندی گرم شقه با قیمت ۱۱۶ هزارو ۹۰۰ تومان، گوشت گوسفندی منجمد با نرخ ۸۵ هزارتومان و گوشت گوساله منجمد با نرخ ۹۵ هزارتومان تاثیرگذار بوده که امیدواریم با ادامه این روند بازار این محصول به ثبات نسبی برسد.

تاثیر کاهش قیمت نهاده های دامی در قیمت تمام شده گوشت قرمز

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی یکی از عوامل افزایش قیمت گوشت قرمز را تامین نهاده‌های دامی و علوفه مورد نیاز با قیمت های بالا دانست و اظهار داشت: امروز قیمت هر کیلوگرم جو ۸ هزار و ۵۰۰ تومان، کاه ۶ هزار تومان و یونجه ۷ هزار تومان بوده است که همین قیمت‌ها در افزایش قیمت دام زنده تاثیر دارند" بنابراین دامدار چاره‌ای جز عرضه دام با قیمت‌های فعلی ندارد.

ملکی از دولت و وزارت جهاد کشاورزی خواست برای تامین نهاده های مورد نیاز دامداران با قیمت‌های مناسب تدبیری اندیشیده شود تا با تولید دام زنده با قیمت‌های  مناسب، گوشت قرمز نیز با نرخ  های منصفانه به دست مردم برسد.

ارسال نظر