اسلام هراسی افسارگسیخته در مدارس کالیفرنیا

نتایج پژوهش اخیر شورای روابط اسلام – آمریکا نشان می دهد که اسلام هراسی در مدارس ایالت کالیفرنیا بیش از دو برابر میانگین آمار ایالات پنجاه گانه آمریکاست.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، در گزارش اخیر شورای مذکور آمده که یافته های مصاحبه با ۷۰۰ دانش آموز مسلمان مدارس ایالت کالیفرنیا نشان دهنده سطح بالای آزار، مزاحمت و تبعیض دینی به دست همکلاسی ها، بزرگسالان و معلمان است.

بر اساس یافته های این پژوهش، ۴۷.۱ درصد از مصاحبه شوندگان گفته اند که به دلیل مسلمان بودن هدف آزار و اذیت بوده اند. این نرخ سوء رفتار بیش از دو برابر میانگین ۲۰ درصدی در سراسر آمریکاست.

بیش از نیمی از پرسش شوندگان (۵۵.۷۳ درصد) معتقدند که در مدرسه به دلیل مسلمان بودن معذب بوده و احساس نا امنی می کنند. این رقم از سال ۲۰۱۳ که شورا سنجش اسلام هراسی را آغاز کرد، بی سابقه بوده است.

بر اساس این گزارش، تقریباً یک سوم (۳۰.۱۲ درصد) دانش آموزان محجبه گزارش کرده اند که پوشش آنها کشیده شده و یا از سرشان برداشته شده است.

همچنین یک سوم از داوطلبان شرکت در این نظرسنجی ابراز داشته اند که هدف مزاحمت سایبری بوده اند.

سازمان ملل متحد به تازگی با صدور قطعنامه ای ۱۵ مارس (۲۴ اسفند) را به عنوان روز جهانی مقابله با اسلام هراسی تعیین و نامگذاری کرده است.

قطعنامه یاد شده هرگونه اظهارات تنفر آمیز و خشن علیه مسلمان را محکوم می کند و خواستار تقویت تلاش های بین المللی برای ارتقای مدارا، تحمل و صلح شده است.

این قطعنامه از سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی می خواهد که به نحو موثر در مورد مقابله با اسلام هراسی آگاهی بخشی کنند و این روز را گرامی بدارند.

ارسال نظر