پورابراهیمی: بعید می‌دانم ورزش کشور به خاطر بودجه کمیته ملی المپیک تعلیق شود

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ساختار بودجه کمیته ملی المپیک اینگونه بود که با وزارت ورزش هماهنگ می‌کرده است. بعید می‌دانم ورزش کشور به خاطر بودجه کمیته ملی المپیک تعلیق شود.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،محمدرضا پورابراهیمی داورانی، در خصوص بودجه فدراسیون‌ها که توسط مجلس شورای اسلامی تخصیص پیدا کرده، اظهار داشت: سرفصل بودجه کشور در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته تغییراتی کرد. اعتباراتی که برای فدراسیون‌ها در نظر گرفته شده مانند سنوات گذشته در قالب یک روش متمرکز است.

وی افزود:‌ نگاه ما در تخصیص بودجه، عملکرد فدراسیون‌ها بوده و با نگاه متمرکزتر این بودجه‌ها تقسیم می‌شود و در این نگاه بررسی می شود که ورودی فدراسیون‌ها چقدر بوده است و هر کدام از اینها که موفقیت و مدال بیشتری کسب کنند در سال آینده اعتبارات بیشتری به آنها تعلق می گیرد و منطق اعتبارات بودجه‌ای این است تا هر فدراسیونی که عملکرد خوبی دارد، تشویق کنیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وقتی فدراسیون امتیازات و خروجی کمتری داشته باشد، اعتبارات کمتری دریافت می کند. تلاش ما در مجلس بر این بود تا طرحی را عملیاتی کنیم که رابطه بین عملکرد فدراسیون‌ها با بودجه را تعریف کنیم و در ۱۴۰۱ غلظت این نگاه و جایگاه بیشتر است و امیداوریم در این سال عملکرد فدراسیون‌ها بهتر باشد و ما هم علاقمندیم تا فدراسیون‌هایی با امتیازات بیشتر و با بودجه بهتر داشته باشیم.

وی در مورد اینکه رئیس کمیته ملی المپیک عنوان کرده ادغام بودجه وزارت ورزش با بودجه این کمیته باعث تعلیق ورزش کشور خواهد شد، گفت: بودجه را دولت تعیین می کند اما روش تخصیص آن متفاوت و اصل بودجه سرجای خود است. یک عددی را در بودجه تعیین می کنیم تا مجلس تصویب و دولت ابلاغ می کند. امسال روش تخصیص بودجه‌ها متمرکز بود و همیشه ساختار بودجه کمیته ملی المپیک اینگونه بود که با وزارت ورزش هماهنگ می‌کرده است. بعید می‌دانم ورزش کشور به خاطر بودجه کمیته ملی المپیک تعلیق شود.

ارسال نظر