آیین احیای شب‌های قدر در هزار و ۵۰۰ نقطه استان همدان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: مراسم احیای شب های قدر با رعایت شیوه نامه های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هزار و ۵۰۰ نقطه از مساجد، بقاع متبرکه و روستاهای استان برگزار می شود.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،حجت الاسلام «محمدهادی نظیری»  با بیان اینکه برنامه شب‌های قدر طبق دستورالعمل‌هایی که از ستاد ملی کرونا و ستاد استانی کرونا اعلام شده است برگزار خواهد شد، افزود: هیچ محدودیتی برای برگزاری برنامه‌ها شب‌های قدر در فضاهای باز از نظر ظرفیت پذیرش و ساعات برگزاری وجود ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه همه شهرستان‌ها با توجه به رنگ‌بندی کرونایی ممنوعیتی برای برگزاری برنامه ندارند، تصریح کرد: تفاوت برگزاری در فضاهای باز و سربسته است که اگر مراسم در فضای سربسته باشد باید تهویه مناسب طبق نظر کارشناسان بهداشت بوده و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک به طور حتم مدنظر باشد.

حجت الاسلام نظیری ادامه داد: در شهرستان های با وضعیت قرمز کرونایی مراسم احیای شب های قدر در مکان سربسته با ظرفیت ۳۰ درصد و در وضعیت نارنجی ظرفیت ۵۰ درصد و در صورت رنگ‌بندی زرد مراسم احیا با ظرفیت ۷۰ درصد انجام می شود.

به گفته وی مدت‌زمان برگزاری مراسم شب‌های قدر در فضاهای بسته یک ساعت و نیم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در کل شهرستان‌ها و در همه مناطق شهری و روستایی که امکان برگزاری برنامه وجود دارد اما روحانی مستقر نیست برای برگزاری برنامه شب‌های قدر با کانون مداحان و اتحادیه تشکل‌های قرآنی هماهنگی های لازم انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: بیش از ۳۰۰ نقطه در فضای باز و بسته در شهرستان همدان مراسم شب‌های قدر با حضور مبلغان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام نظیری گفت: در تپه مصلی شهر همدان و همچنین در بقاع متبرکه امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده حسین(ع)، امامزاده یحیی(ع)، مسجد دانشگاه علوم پزشکی و بوعلی، حوزه علمیه مختص بانوان، حسینیه ملا جلیل ویژه دانش‌آموزان، حسینیه امام خمینی (ره)، مسجد جامع، مسجد سیدالشهدا و امام حسین(ع)، مسجد قمر بنی‌هاشم، مسجد مدرس، مسجد جورقان، مصلی قهاوند و مریانج این مراسم برگزار می‌شود.

ارسال نظر