شخصیت‌های ضد اسرائیلی در انگلیس بر نابودی رژیم صهیونیستی تاکید کردند

شخصیت‌های ضد اسرائیلی در انگلیس در اظهارنظرهایی به مناسبت روز جهانی قدس بر لزوم نابودی رژیم صهیونیستی به عنوان تنها راه حل برای پایان دادن به جنایت و آپارتاید در سرزمین های اشغالی تاکید کردند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،شماری از فعالان مدنی، تحلیل‌گران سیاسی و اساتید دانشگاه طی روزهای اخیر  در لندن اذعان داشتند که دولت های غربی و سازمان های بزرگ بین المللی نتوانستند مسئله فلسطین را حل کنند و همه راه حل های پیشنهادی به دلیل دیدگاه های مغرضانه آنها شکست خورده است.

آن‌ها تاکید کردند که شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز تاکنون در انجام مسئولیت خود بر اساس منشور ملل متحد برای پایان دادن به اشغال سرزمین های فلسطینی  ناتوان بوده است

 'رودنی شکسپیر' تحلیلگر مسائل سیاسی در انگلیس گفت که ریاکاری و حمایت مستمر غرب از خشونت اسرائیل در فلسطین هیچ حد و مرزی ندارد.

وی تصریح کرد که اسرائیل یک موجودیت آپارتاید، واقع در یک سرزمین اشغالی است. اسرائیل یک عنصر ضد دموکراتیک است که حق رای فلسطین را سلب کرده است.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی بر همین اساس، روز جهانی قدس را فراتر از یک مناسبت سالانه خواند و افزود این روز یک الزام دینی برای یادآوری بی‌عدالتی در فلسطین است و به عنوان یک فرمان مذهبی، برای همیشه ماندگار خواهد بود.

در همین حال «هایم برشیث» استاد دانشگاه «سواز» (SOAS) و عضو مرکز مطالعات فلسطین گفت:‌ راهپیمایی سالانه روز قدس از آن جهت مهم است که در جریان آن یهودیان، مسیحیان و مسلمانان گردهم آمده تا حمایت خود را از مردم فلسطین که تحت اشغال رژیم استعمارگر و آپارتاید اسرائیل هستند، به نمایش بگذارند. وی با اشاره به راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن افزود شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی امیدوارند که «از شر این رژیم» خلاص شوند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن یکشنبه گذشته بعد از دو سال وقفه به دلیل همه‌گیری کرونا، با حضور صدها تن از مسلمانان روزه‌دار، روحانیون، فعالان مدنی، گروه‌های مدافع حقوق بشر و ضد جنگ و نیز فعالان یهودی و مسیحی مخالف رژیم صهیونیستی از مقابل وزارت کشور انگلیس برگزار شد.

تظاهرات کنندگان پس از عبور از خیابان‌های مرکزی شهر لندن، از مقابل پارلمان و وزارت امور خارجه انگلیس عبور کرده و سپس روبروی دفتر نخست وزیری تجمع کردند. آن‌ها با سر دادن شعارهای ضد اسرائیلی خواستار پایان دادن به اشغالگری، خشونت و نظام آپارتاید در فلسطین اشغالی شدند.

هایم برشیث گفت که صهیونیست‌ها در تلاش هستند تا فلسطینیان را از سرزمین شان بیرون کنند. «آن‌ها در سال ۱۹۴۸ دو سوم فلسطینیان را بیرون کردند و حالا می‌خواهند مابقی مردم این منطقه را آواره کنند.»

وی «به راه انداختن حمام خون» را یکی از راه‌کارهای تحقق اهداف غیرقانونی صهیونیست‌ها توصیف و در این زمینه به حوادث اخیر در مسجدالاقصی اشاره کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست از آغاز ماه مبارک رمضان حملات و تعرض‌های خود را به صحن‌های مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی آغاز کرده اند که در اثر این یورش ها ده‌ها فلسطینی مجروح و کشته‌ شده‌اند.

استاد دانشگاه «سواز» حوادث اخیر در مسجدالاقصی را نمونه‌ای از اقدامات «نفرت‌انگیز» رژیم صهیونیستی دانست و افزود که آن‌ها قصد دارند تا این «مکان مقدس و مهم» را نابود و آن‌جا را با قربانی کردن یک حیوان، به معبد یهودیان تبدیل کنند.

 یهودیان افراطی باور دارند برای احیای معبد «هیکل» که ادعا می کنند حضرت سلیمان آن را بنا کرده است باید گوسفندی را به صحن مسجد الاقصی برد و آن را به نشانه آمادگی معنوی قربانی کرد و خون آن را روی سنگفرش مسجد ریخت.

تاکنون مسلمانان فلسطینی اجازه چنین کاری به آنها نداده اند، اما جنبش های صهیونیستی جایزه ای ۳ هزار و ۱۰۰ دلاری برای کسی تعیین کرده بودند که بتواند چنین اقدامی کند.

«هایم برشیث» باورهای افراطی صهیونیست‌ها را مشمئز کننده، غیراخلاقی و غیرقانونی خواند که فقط منجر به شعله‌ور شدن آتش درگیری‌ها در منطقه می‌شود. وی از جامعه جهانی خواست تا با اقدامات رژیم صهیونیستی مخالفت کنند و هشدار داد که اقدامات صهیونیست‌ها باعث تشدید درگیری‌ها و تهدید امنیت منطقه می‌شود.

در راهپیمایی روز یکشنبه، خاخام‌های یهودی ارتودوکس، از جنبش ضد اسرائیلی «ناتوری کارتا» نیز ضمن اعلام برائت از جنایات رژیم صهیونیستی، با معترضان هم صدا شده و خواستار نابودی کامل «اسرائیل» شدند. آن‌ها فریاد می‌زدند که دین یهود از صهیونیسم جدا و مخالف جنایت در فلسطین است.

«آرون کوهن» یکی از خاخام‌ یهودی ارتودوکس، در گفت‌وگو با ایرنا تصریح کرد: نگاه صحیح یهودیت با آنچه صهیونیسم نامیده می شود کاملا مخالف است. وی توضیح داد: صهیونیسم یک جنبش ناسیونالیستی است که حدود ۱۰۰ سال پیش به وجود آمد و در تضاد با تعالیم دین یهود است.

این روحانی یهودی، صهیونیسم را عامل بدبختی و خون‌ریزی معرفی و خاطر نشان کرد؛ از زمانی که این جنبش تشکیل شد، فاجعه‌ به بار آورده است.

کوهن ضمن حمایت از روز جهانی قدس خاطر نشان کرد که یهودیت واقعی از اینکه مردم فلسطین حاکم سرزمین خود باشند و به هر نحوی در آن حکومت کنند دفاع می‌کند.

«الهنان بک» از دیگر خاخام‌های یهودی به ایرنا گفت که صهیونیست‌ها از فرمان خداوند سرپیچی کرده‌ و سرنوشت آن‌ها شوم و محکوم به شکست است. وی افزود: حتی اگر فلسطینیان با صهیونیست‌ها صلح کنند «ما هرگز اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم و صد در صد اطمینان داریم که آن‌ها نابود خواهند شد.»

ارسال نظر