چراغ کارگاه استخراج رمز ارز خاموش شد/ کلاهبرداری با روش کمک به سالمندان

سر کلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف ۱۵ دستگاه تولید ارز دیجیتال به ارزش پنج میلیارد ریال خبر داد و گفت: چراغ کارگاه استخراج رمز ارز دیجیتال بدون مجوز خاموش شد.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، سرهنگ اردشیر نادری افزود: در راستای شناسایی و برخورد با استفاده کنندگان دستگاه‌های استخراج رمز ارز دیجیتال بدون مجوز، ماموران کلانتری تهرانپارس از فعالیت غیرقانونی تولید ارز دیجیتال در کارگاهی در محدوده تهرانپارس مطلع شدند.

وی با بیان اینکه در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند گفت: با هماهنگی مقام قضایی به محل مورد نظر مراجعه و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را در حال فعالیت و استخراج ارز دیجیتال دستگیر و از محل تعداد ۱۵ دستگاه ماینر و متعلقات کشف شد.

سر کلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی تجهیزات کشف شده را بالغ بر پنج میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: برخورد با پدیده قاچاق به عنوان یکی از دلایل مهم آسیب زا به بدنه اقتصاد سالم و پویا از اولویت های پلیس است بنابراین از شهروندان به محض مشاهده موارد مشابه، مراتب را با شماره تلفن ۱۱۰ با ما در میان بگذارند تا در اندک زمان ممکن بررسی و برخورد قانونی صورت گیرد.

دستگیری باند سرقت لوازم خودروهای مدل بالا
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای افزود: در پی افزایش سرقت لوازم خودروهای مدل بالا در محله شهرک راه آهن، رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار تیم عملیات کلانتری این محل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند گفت: با اخذ مجوز قضایی در دو عملیات منسجم پلیسی، سارقان در مخفیگاه خود دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه آنان تعداد زیادی لوازم و محتویات خودروهای مدل بالا از جمله رینگ و لاستیک، جعبه آچار و چادر مسافرتی لوازم شخصی کشف شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: متهمان ۴۳ و ۵۰ ساله در تحقیقات اولیه به ۵۰ فقره جرم ارتکابی و سرقت لوازم و محتویات خودرهای مدل بالا از شمال تهران و فروش این اموال به مالخران  استان البرز اعتراف کردند.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به سوابق متهمان خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان و دستگیری مالخر ادامه دارد.

هویت جعلی روشی برای کلاهبرداری از شهروندان
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ گفت: فردی که با جعل هویت یک فعال اجتماعی اقدام به راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی کرده بود و از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی در این باره افزود: یکی از فعالان اجتماعی مطرح در کشور به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد یک صفحه جعلی با نام و تصاویر وی در شبکه‌های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می‌کند.

وی اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌ها مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۸۴ هزار نفر دنبال کننده با سواستفاده از جایگاه اجتماعی شاکی با جعل هویت وی و استفاده از تصاویر آرشیوی او با ادعای کمک به افراد بی بضاعت از کاربران کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره‌گیری از روش‌های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق حاشیه تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

رییس پلیس فتا تهران اظهارداشت: مجرم در تحقیقات به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه بیش از ۲۸ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد، وی همچنین انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای‌ مجازی عنوان کرد.

کلاهبرداری با تعویض کارت‌های عابربانک
سر کلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری فردی که با تعویض کارت عابر بانک از شهروندان ۶۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ پیمان لطیفی افزود: در پی چندین فقره سرقت و کلاهبرداری به روش تعویض کارت عابر شهروندان در پارک سوار میدان آزادی و از اطراف پایانه مسافربری غرب، دستگیری سارق در دستور کار عملیات کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران گشت زنی‌های هدفمند را افزایش داده و در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی هویت متهم را شناسایی کردند افزود: حین گشت زنی در پارک سوار آزادی متهم را در حال تردد و زاغ زنی شهروندان و شناسایی سوژه برای سرقت مشاهده کرده و در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر شد.

سر کلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ اضافه کرد: متهم ۳۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی و سرقت و کلاهبرداری با روش کمک به سالمندان و شهروندان و تعویض کارت عابر بانک آنها با کارت عابر بانک سوخته و غیر قابل استفاده و پنج مورد سرقت مشابه اعتراف کرد که مال باختگان نیز شناسایی شدند.

لطیفی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری را ۶۰۰ میلیون ریال تا کنون محاسبه کردند خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

کشف ۱۰ فقره سرقت تلفن همراه
سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای لحظاتی پس از سرقت خبر داد و گفت: متهم به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد.

سرهنگ امیر هوشنگ امیری اظهارداشت: عملیات کلانتری ۱۱۷ جوادیه در پی افزایش سرقت تلفن همراه توسط موتورسواران به روش موبایل قاپی در محله جوادیه گشت زنی های هدفمند را افزایش دادند.

وی با بیان اینکه ماموران حین گشت زنی در اطراف پایانه جنوب موتورسیکلت دو ترک را حین سرقت و موبایل قاپی مشاهده کردند افزود: سریعا وارد عمل شده و در تعقیب و گریز سرنشین دستگیر و راکب متواری شد و در بررسی اولیه از متهم یک دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی که لحظاتی قبل سرقت کرده بودند کشف شد.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران اضافه کرد: متهم ۲۸ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت تلفن همراه با همدستی متهم دیگر و ۱۰ فقره سرقت مشابه معترف که مال باختگان شناسایی شدند.

امیری با اشاره به سوابق متهم در این خصوص و تحمل حبس در زندان خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و دستگیری متهم متواری ادامه دارد.

کشف ۲۱۱ کیلوگرم حشیش در تهران
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از کشف ۲۱۱ کیلو حشیش و دستگیری سه سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند گفت: با دریافت گزارش مردمی مبنی بر اینکه فردی محل سکونت خویش را محل تردد افرادی مشکوک تبدیل کرده و در حال توزیع موادمخدر است، بررسی موضوع در اختیار تیمی از ماموران عملیات این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در ادامه تحقیقات انجام شده مشخص شد که متهم اخیرا مقدار فراوانی مواد مخدر تهیه و به مخفیگاه خود در محدوده اتابک انتقال داده و با همکاری دو همدست خود در حال توزیع مواد مخدر است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران با بیان اینکه نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضایی قرار گرفت افزود:  دستور دستگیری و جلب متهمان صادر شد و  پس از مراقبت های ویژه و  کنترل تردد متهمان، در نهایت متهمان در مخفیگاه خود دستگیر و در بازدید از این مکان ۲۱۱ کیلو حشیش کشف شد.

وی تصریح کرد: متهمان به همراه مواد مخدر کشف شده برای پی جویی‌های انتظامی به این پلیس انتقال و پس از تکمیل تحقیقات اولیه به مراجع قضایی معرفی شدند.

کشف ۴۰ عدد ضبط و باند سرقتی 
رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری مالخری در شمال تهران خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهم ۴۰ عدد ضبط و باند خودرو کشف شد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای گفت: در پی اخبار دریافتی مبنی بر خرید و فروش لوازم سرقتی در محله یوسف آباد رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری این محل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم شناسایی شد، افزود: با اخذ مجوز قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر و در بررسی اولیه از این مکان ۴۰ عدد ضبط و باند خودرو کشف شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۴۸ساله به بزه انتسابی و خرید و فروش لوازم خودرو سرقتی از سارقان اعتراف و در ادامه تحقیقات پلیسی تعدادی از مال باختگان این اموال شناسایی شدند.

سرهنگ موقوفه‌ای به سابقه دار بودن متهم و ارزش اموال کشف شده اشاره کرد و افزود: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را یک میلیارد ریال اعلام کردند.

وی اضافه کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و دستگیری سارقان ادامه دارد.​

ارسال نظر