ازدواج آسان، فرزندآوری و توسعه مراکز همسریابی مطمئن، برنامه ماست

یامین پور گفت:ازدواج آسان و به هنگام، فرزندآوری و توسعه مراکز همسریابی مطمئن از مهمترین برنامه‌های سازمان جوانان است. این سه هدف را سند تحول دولت و قانون جوانی جمعیت برنامه ششم خواسته است.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، وحید یامین پور معاون وزیر ورزش و جوانان در پیش نشست اختتامیه مهرواره هوای نو که در هتل لاله برگزار شد، اظهار داشت: پیش از مسئولیت حجت الاسلام حاج علی اکبری در سازمان جوانان، شورایی با عنوان شورای تشکل‌های جوان در نظر گرفته شده است که اعضای آن متشکل از ۷ نهاد بود که به نوعی با جوانان مرتبط بودند. شامل تبلیغات اسلامی، هلال احمر، سازمان بسیج مستضعفان، انجمن اسلامی، سازمان دانش آموزی می‌شد. اساسنامه این شورا وجود دارد که ۵ نهاد آن را امضا کردند اما متأسفانه بررسی‌ها نشان می‌دهد این شورا شکل نگرفت.

وی افزود: ایده تشکیل تشکل‌های جوانان عملاً وجود داشت اما اتفاق نیفتاد اما مدتی است که پیگیر تشکیل این تشکل هستیم. شاید بستری فراهم شود تا هماهنگی‌هایی در حوزه جوانان با این نهادها ایجاد شود.

یامین پور به اهداف مهم سازمان جوانان اشاره و بیان کرد: ازدواج آسان و به هنگام، فرزندآوری و توسعه مراکز همسریابی مطمئن از مهمترین برنامه‌های کنونی سازمان جوانان است. این سه هدف را سند تحول دولت، قانون جوانی جمعیت، برنامه ششم توسعه و قانون ابلاغی وزارت ورزش از این سازمان خواسته است. اگر جزئی‌تر بگوییم در قانون جوانی جمعیت موظف هستیم حداقل ۳۰ درصد از منابع حمایتی خودمان را صرف سازمان‌ها و مجموعه‌های مردم نهاد که در راستای تحقق این سه هدف فعالیت می‌کند.

معاون وزیر تأکید کرد: همه استعداد اداری نظام جمهوری اسلامی ایران تحقق این اهداف است. در برابر استعداد مؤسسات و مجموعه‌های مردم نهاد از جمله هیئت چیزی به حساب نمی‌آید. تا جایی که ما امروز بیشتر به فکر آن هستیم که در راستای تحقق این اهداف مانع زدایی کنیم که موانع تحقق این اهداف برداشته شود.

وی درباره نحوه رفع آسیب‌های موجود در سیستم افزود: در ۱۰ سال اخیر آسیب‌های زیادی به شورای جوانان وارد شد و ادغام جوانان با ورزش مهمترین آسیب بود که در این سال‌ها صورت گرفت. به طوری که بودجه‌هایی که رسماً مربوط به جوانان بود با تغییر سرفصل‌ها به سمت ورزش می‌رفت و در آن حوزه هزینه می‌شد. از این رو سازمان جوانان در این سال‌ها از جمله مجموعه‌های غارت زده به شمار می‌رفت که با نقض قانون بودجه آن به صورت‌های مختلف از این مجموعه گرفته می‌شد.

یامین پور گفت: بر این اساس رئیس جمهور دستور دادند در گام اول کمک می‌کنیم این شورا احیا شود. از این رو دستور دادند دبیرخانه شورای جوانان در نهاد ریاست جمهوری راه اندازی شود. امروز دبیرخانه شورای جوانان در حال احیا است. این دبیرخانه ذیل وزارتخانه ورزش نیست بلکه تحت اشراف ریاست جمهوری عمل خواهد کرد.

 

ارسال نظر